آیت الله کوهستانی (ره) شهرت گریز بود/۵۱کتاب با محوریت شیخ محمد کوهستانی موجود است

نجفی به مشکلات پیش روی برگزار کنندگان کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) پیرامون شناسایی منابع و شاگردان این عالم فقیه اشاره کرد و گفت: آیت الله کوهستاتی شهرت گریز بوده و مایل به انجام مصاحبه نبود، با رایزنی های انجام شده تاکنون ۵۱کتاب جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «نجفی» امروز(17آذر) در جلسه ویژه برگزاری کنگره  آیت الله العظمی حاج شیخ «محمد کوهستانی» (رحمت الله علیه)که با حضور« عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دفتر امام جمعه شهرستان بهشهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت اذن انجام این همایش، بیان کرد: سالیان سال مخالفت برای برگزاری‌این همایش وجود داشت، در گذشته نزد حاج اسماعیل کوهستانی(ره) برای گرفتن اجازه در خصوص برگزاری همایش رفتیم که موافقت کرد.

 

این فعال فرهنگی شهرستان بهشهر افزود: ما حدود ۱۲ جلسه حضوری با علمای منطقه داشتیم، تماس تلفنی با بیش از ۵۰ نفر از شخصیت‌های علمی ایران برقرار شد، در این مسیر شخصی با نام فاضل از نجف آباد اصفهان تماس گرفت که شیفته این شخصیت(آیت الله کوهستانی(ره)) است ۳۵ کانال کشوری دارد و اطلاعات مرتبط با کنگره ملی آیت الله کوهستانی را در این کانال‌ها منتشر کرده است.

 

نجفی تصریح کرد: برخی مشکلات در خصوص مشخص نبودن شاگردان و در دسترس نبودن کتاب آیت الله کوهستانی بیان شده است که سوال اینجاست چرا منابع در رابطه با ایشان کم است نهایت به پنج جلد کتاب برسد، ما باید پاسخگو می شدیم تیمی را برای بررسی و آشکارسازی منابع آیت الله کوهستانی تشکیل شد که ۵۱ فهرست پیدا شد و موجود است.

 

وی اعلام کرد: الان در این تکاپوی علمی مدعی هستیم که در خصوص ایشان پنجاه اثر مکتوب در دست داریم، ۱۵ نفر اعلام کردند مقاله می‌نویسند، مصاحبه‌های سمت خدا یا مصاحبه آقای فاضلی، کلیپی از سالخوردگان، مصاحبه نحوه دفن و تعبیر خواب که چطور شد گفتند در کوهستان دفن شوند ولی در مشهد مدفون شدند، و مصاحبه‌هایی که افراد مختلف داشتند جمع‌آوری شد.

 

نجفی ادامه داد: برای دریافت فیلم سالگردها در حال رایزنی هستیم، سخنرانی‌های مجموعه ۴۸ سالگرد، کشف یک فیلم قدیمی، باز کردن نامه دکتر شهیدی بهشهر که بعد از رحلت آیت الله کوهستانی و چاپ پنج جلد کتاب، یک کتاب توسط سید جعفر برمایی تحریر شد اما تایپ نشده و تحقیق و مستندسازی پیرامون کتاب در حال انجام است.

 

این فعال فرهنگی اضافه کرد: شاعری در حال شعرگویی در خصوص آیت الله کوهستانی است، به جامعه المصطفی ورود کرده و کتاب بر قله پارسایی را به زبان عربی ترجمه کردیم و تلاش داریم هر دو را به این همایش برسانیم.

 

وی اذعان کرد: پایان‌نامه سطح سه حوزه با اسناد مربوط به آیت الله کوهستانی نوشته شد باید روحانیون و علما را بیشتر پای کار بیاوریم تلاش داریم در مشهد، نجف و قم با راهنمایی با امام جمعه و علما نشست داشته باشیم.

 

نجفی تاکید کرد: در این سیر و سلوک کاری دو نکته دستگیرم شد، اول اینکه آیت الله کوهستاتی شهرت گریز بوده و مایل به انجام مصاحبه نبود، نکته بعدی اینکه وی استخاره‌محور بود در خصوص تاسیس حوزه علمیه روستای کوهستان هم استخاره گرفتند.

 

این شخصیت فرهنگی در پایان خواستار همکاری بیت مرحوم آیت الله کوهستانی با برگزار کنندگان این همایش ملی شد و همچنین باید زمینه حضور بیت این عالم فقیه در روز همایش فراهم شود.

کد خبر 1001299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha