بنیاد برکت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در نهبندان پرداخت کرد

بیکی گفت: بنیاد برکت از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کسب و کارهای خرد و متوسط در نهبندان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۱۷ آذر) در جلسه بررسی اقدامات بنیاد برکت به عنوان دستگاه معین اقتصادی شهرستان نهبندان، که با حضور اکبری، مشاور مدیرعامل و راهور پیشرفت منطقه ای بنیاد برکت کشور، آروین نژاد کارشناس ارشد اقتصادی و صنعتی بنیاد برکت و موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان برگزار شد اظهار کرد: یکی از سندهای خوبی که در سال گذشته برای نهبندان منعقد شد این بود که بنیاد برکت معین اقتصادی شهرستان نهبندان فعالیت خود را به صورت منسجم در قالب تفاهم نامه آغاز کرد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بنیاد برکت تاکنون اقدامات خوبی برای توانمندی، اجرای پروژه ها و ارائه تسهیلات به بخش های مختلف نهبندان انجام داده است، به ترسیم سیمای شهرستان پرداخت.

 

وی افزود: ۶۰ درصد جمعیت نهبندان در روستا ساکن هستند و ۴۰ درصد در نقاط شهری زندگی می کنند که این مهم یکی از ویژگی های استان است که درصد جمعیت ساکن روستایی آن از میانگین کشوری بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه نهبندان قطب معدنی استان خراسان جنوبی به لحاظ تنوع است، گفت: نهبندان ۲۳ نوع ماده معدنی را دارا است و ذخایر معدنی شناسایی شده نهبندان بیش از ۱۵۰ میلیون تن است.

 

فرماندار نهبندان معادن آندولزویت، گارنت و سیلیس را خاص شهرستان نهبندان عنوان کرد و ادامه داد: سنگ های معادن شاهکوه و گرانیت از ویژگی های برجسته نهبندان است که طی این سال ها در حوزه فرآوری این محصولات اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان در حوزه کشاورزی ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت زیتون و رتبه اول استان را داراست، گفت: در سال ۶۰  تن برداشت محصول زیتون داریم که مزیت خوبی است.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: ۳۸۰ هکتار از اراضی شهرستان نهبندان زیر کشت خرما است و رتبه دوم استان و سطح زیر کشت محصول پسته بیش از سه هزار هکتار است.

 

بیکی تصریح کرد: شهرستان نهبندان در حوزه دام ۱۰ درصد شتر کشور را و قطب پرورش شتر در استان است چرا که بیش از ۱۲ هزار نفر شتر داریم.

 

وی با اشاره به موضوع هاب منطقه ای شتر در خراسان جنوبی، اضافه کرد: موضوع راه اندازی هاب منطقه ای شتر کار ارزشمند بنیاد برکت در استان است که زمینه راه اندازی مرکز قرنطینه و پایش دام حیدرآباد، مرکز فروش دام در شهر نهبندان شد.

 

فرماندار نهبندان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف کسب و کار به ویژه در حوزه های مرتبط با دام در نهبندان پرداخت شده است که با توجه به نو بودن محصولات فرآوری شتر، این امکان وجود دارد که  این ظرفیت توسعه یابد.

 

بیکی با بیان اینکه جمعیت نهنبدان ۵۲ هزار نفر است، افزود: سال ۱۳۷۸ سفر رهبری را به شهرستان داشتیم که نقطه عطفی برای اقدامات شهرستان بود و اعتبارات خوبی در قالب طرح توسعه به شهرستان ابلاغ و پروژه های متعددی انجام شد اما با توجه به پراکندگی و وسعت شهرستان نیاز به اقدامات بیشتری داریم.

 

وی تصریح کرد: در هر کیلومتر مربع شهرستان نهبندان زیر دو نفر زندگی می کنند که این وسعت زیاد، هزینه خدمات رسانی را سخت تر کرده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ۱۰۰ روستای نهبندان هنوز آبرسانی نشده و با تانکر آبرسانی می شوند، گفت: برخی روستاهای زیر ۱۰ خانوار نهبندان هنوز برق ندارند، همچنین بیش از ۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان جاده آسفالته ندارند.

 

 

کد خبر 1001305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha