بازدید نمایندگان وزارت بهداشت از مرکز غربالگری کووید ۱۹ انزلی

نمایندگان وزارت بهداشت از مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کووید ۱۹ انزلی و روند اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهزاد تدین» امروز (دوشنبه، ۱۷ آذر) در حاشیه بازدید از مرکز کووید، ۱۶ ساعته امیرالمومنین (ع) شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه استان گیلان بیشترین پیشرفت را در اجرای طرح شهید سلیمانی دارد اظهار داشت: در تقسیم بندی، مناطق گروه ها و بلوک بندی ها گیلان از اولین استانهایی بود که در این زمینه اقدام کرد و امیدواریم مشکلی که در ابتدای سال در مورد گیلان به عنوان یکی از کانون های کرونا داشتیم، دیگر تکرار نشود و ما موج سوم کرونا در استان را شاهد نباشیم.

 

نماینده هیئت اعزامی وزارت بهداشت به گیلان متذکر شد: بررسی آمار اجرای طرح شهید سلیمانی در چند روز گذشته نشان می دهد این طرح پیشرفت قابل ملاحظه ای در استان داشته است.

 

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی طرح چند سازمانی است که در آن وزارت بهداشت، بسیج،  هلال احمر و ارگانها با هم همکاری می کنند.

 

تدین گفت: خوشبختانه در این استان راپید تست به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته و توزیع شده است. 


وی تصریح کرد: در این طرح بیماریابی و غربالگری صورت گرفته و امیدواریم با همدلی که ایجاد شده از این بیماری رهایی یابیم.


تدین تاکید کرد: در استان گیلان ۱۴ پایگاه نقاهتگاهی وجود دارد در حالیکه متاسفانه در برخی استان‌ها با مقاومت‌های در این زمینه روبرو بودیم. این مسئله در استان گیلان ستودنی است و همکاری همه مسئولان در این زمینه ستودنی است.

 

*دورهمی های خانوادگی بستری برای ابتلا به کروناویروس
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز
گفت: در رنگبندی رنگها وزارت بهداشت اطلاعات سه هفته را پالایش کرده و بر اساس داده ها رنگبندی ها را اعلام می‌کند. این رنگ بندی ها بر اساس بستری های پی سی آر مثبت انجام می‌شود که در سامانه علوم پزشکی این ارقام ۷۵ صدم، ۱.۵و ۲.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.


«آبتین حیدرزاده» تصریح کرد: در سامانه ماسک هر هفته آمار به روز شده و به ازای هر چهار،۶ و ۱۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رنگبندی ها اعمال می شود. این امر سبب می شود رنگ شهرها بسیار سریع تغییر کرده و جا به جا شود.


وی متذکر شد: وزارت بهداشت معتقد است باید تا وقتی که فردی به کووید ۱۹ مبتلا است، محدودیت‌ها سختگیرانه تداوم یابد تا این بیماری به طور کامل ریشه کن شود.


حیدرزاده افزود: گرچه تعطیلی اصناف و مشاغل تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد اما اگر مردم به طور کامل محدودیت ها را رعایت کنند، می توانیم از میزان مبتلایان به کووید ۱۹ بکاهیم.


وی علت عدم کاهش روند مبتلایان به کرونا را شرکت مردم در دورهمی ها و مهمانی ها عنوان کرد و یاد آور شد: ما اصناف را تعطیل می کنیم اما منازل مردم قابل کنترل نیست این دورهمی ها و ارتباطات دوستانه و فامیلی و عدم استفاده از  ماسک در فضاهای سربسته خطرناک است. 


حیدرزاده گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و بارش باران در استان گیلان لزوم همراهی مردم در رعایت پروتکل ها بیش از پیش احساس می شود. تعطیلی اصناف به تنهایی کمک‌کننده نیست اما لازم است مردم بیماری را بپذیرند و رعایت کنند. 

 

*غربالگری ۱۶ هزار و ۸۳ نفر در انزلی
سرپرست
شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز با بیان اینکه مرکز کووید ۱۶ ساعته امیرالمومنین (ع) این شهر از اوایل شهریور افتتاح شد، اظهار داشت: این مرکز تنها مرکز در استان گیلان است که جدا از سایر مراکز مخصوص کووید ۱۹ می باشد و پزشکان، پرستاران پذیرش و نمونه گیری را انجام می دهند. 

 

بابک صیاد تصریح کرد: در این مرکز تست پی سی آر انجام می شود و راپید تست نیز در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن انزلی ۱۳۳ هزار و ۶۹ نفر جمعیت دارد که ۱۲۷ هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کرده اند.


صیاد گفت: در طرح شهید قاسم سلیمانی، انزلی به ۵۳ بلوک تقسیم بندی شده و تیم های سه نفره به درب منازل مردم مراجعه و آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند.


وی تاکید کرد: بسیجیان این شهرستان در مراکز روستایی غربالگری از ۱۶ هزار و ۸۳ نفر را به اتمام رسانده اند.

 

* باید مدیریت واحدی در اعلام رنگبندی شهرها وجود داشته باشد
فرماندار
انزلی نیز گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که مردم به لحاظ عاطفی از این طرح تمکین کنند نه به لحاظ برخوردهای سلبی. باید با مردم با نحو شایسته ای برخورد شود.


اسماعیل میرغضنفری تصریح کرد: باید مدیریت واحدی در اعلام رنگبندی شهرها وجود داشته باشد تا اطلاع رسانی صحیحی به مردم صورت گیرد.


وی تاکید کرد: وزارت بهداشت اجازه اعلام وضعیت شهرها را به استان بدهد و یا خود رسماً اعلام کند. می توان سامانه ای ایجاد کرد تا مردم اطلاعات درست را دریافت کنند. 


فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: سعی داریم با نظارت مستمر و ارائه توصیه به مردم آنها را با خود همراه کنیم. برای نماینده حاکمیت سلامت مردم بسیار مهم است. 

کد خبر 1001306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha