دستگیری یک فرمانده ارشد تروریست‌های داعش در عراق

سخنگوی ارشد ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد: سرویس مبارزه با تروریسم عراق (CTS) معاون فرماندار داعش در استان الانبار عراق را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سخنگوی ارشد ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد: سرویس مبارزه با تروریسم عراق (CTS) معاون فرماندار داعش در استان الانبار عراق را دستگیر کرد.

 

در این بیانیه سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: فرمانده ارشد داعش روز دوشنبه توسط یک نیروی ویژه CTS دستگیر شد.

 

رسول در بیانیه ای که توسط خبرگزاری شفق مشاهده شده ، عنصر داعش را یک رهبر تروریست خطرناک توصیف کرد. وی گفت این تروریست پس از نظارت شدید و تلاش مشترک اطلاعاتی دستگیر شد.

 

وی گفت این عملیات منجر به دستگیری دو تروریست در قتل عام کمپ اسپیچر در استان صلاح الدین شد.

 

در تاریخ 12 ژوئن 2014 ، تروریست های داعش پس از حمله به اردوگاه اسپیچر، پایگاه سابق ایالات متحده ، حدود 1700 دانشجوی نیروی هوایی عراق را کشتند.

 

این کشتار توسط داعش فیلمبرداری و در شبکه های اجتماعی پخش شد.

 

بعداً یک کمیته تحقیق نشان داد که 57 نفر از اعضای حزب بعث صدام حسین به تروریستهای تکفیری داعش در قتل عام کمک کرده اند.

 

ژنرال رسول در بیانیه روز دوشنبه خود همچنین خاطر نشان كرد كه سرویس ضد تروریسم عراق دو مأموریت در منطقه فلوجه انجام داد كه منجر به دستگیری سه نفر از اعضای باندهای تروریستی شد.

 

داعش در سال 2014 وارد عراق شد و چند شهر استراتژیک این کشور را تصرف کرد ولی بلافاصله با فتوای آیت الله سیستانی نیروهای بسیج مردمی موسوم به حشد شعبی تشکیل که منجر به شکست کامل داعش در این کشور شد.

 

با فتوای آیت الله سیستانی نیروهای مردمی از قبایل شیعه و سنی و داوطلبان مسیحی و ایزدی با هم متحد شدند.

کد خبر 1001404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha