شناسایی ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی در قزوین

جمالی پور گفت: در هفته گذشته، میزان کشف افراد بیمار مثبت کرونا در طرح شهید سلیمانی، حدود ۸۰۰ نفر بوده است و گزارش‌های دریافتی نشان از یک کار خوب دارد که باید تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان بیان کرد: اگرچه تصمیمات این ستاد برای سلامت مردم اتخاذ می‌شود ولی بسیاری از مردم نگاه و فکر دیگری دارند و گاهی فکر می ‌کنند که ما در تقابل آنها هستیم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: این در حالی است که یکی از دغدغه‌های ما سلامت شهروندان و حفاظت از جان مردم است و با توجه به این مهم در ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: سلامت مردم برای ما مهم است و اگر خود مردم با ما همکاری و همراهی کنند ما دخالت کمتری در بازار می‌کنیم.

 

جمالی پور اضافه کرد: چرا ما باید یک شغل را تعطیل کنیم در حالی که تعطیل کردن یک شغل برای ما غمبارترین کار است چون معیشت یک خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی اعلام کرد: لحظه به لحظه ما با فکر در مورد معیشت مردم و ایجاد کمترین مانع در زندگی شهروندان می‌گذرد و ما به دنبال خدمتگزاری و نه تقابل با مردم هستیم.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: خیلی از انتقادات مردم در خصوص تعطیلی اصناف درست است ولی ما براساس شرایط باید تصمیم بگیریم و البته تصمیمات ما هم قابل نقد است و در صورت درستی اشکال مردم باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

 

وی تأکید کرد: تمامی تصمیمات ستاد برای صیانت از جان مردم و مقابله با ویروس کرونا است و در این ستاد، هیچ تصمیم شخصی، فردی و تقابلی گرفته نمی‌شود.

 

جمالی پور تأکید کرد: اگر واقعا کسبه، صنوف و اتحادیه ‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند به هیچ وجه مشاغل را تعطیل نمی‌کنیم ولی زمانی که سلامت جامعه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرد مجبور به تعطیلی مشاغل هستیم.

 

وی اظهار کرد: سلامت مردم، اولویت ما است، اگر قرار باشد بین مرگ و زندگی تصمیم گرفته شود، زندگی مهمتر است و باید جلوی عامل مرگ و میر را در جامعه بگیریم و این وظیفه ما است.

 

استاندار قزوین توضیح داد: هم اینک فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای به مکانی برای تجمع و انتقال آلودگی تبدیل شده اند و اگر این روند ادامه یابد باید برای تعطیلی آنها اقدام کنیم.

 

وی ادامه داد: قبول داریم الان فصل فروش برخی صنوف است و اگر اتاق اصناف تضمین بدهد که دستورالعمل‌های بهداشتی در این واحدها رعایت می‌شود می‌توانیم به اتاق اصناف اختیار بدهیم با رعایت ضوابط و شرایط برخی از اصناف را فعال کنند.

 

جمالی پور اضافه کرد: ما نمی‌ پذیریم که برخی خودسرانه برای بازگشایی واحدهای صنفی اقدام کنند و آن را سرپیچی، توهین و بی توجهی به قانون می‌دانیم و با آن برخورد می‌کنیم.

 

وی در ادامه گفت: تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری شهروندان، کارهای خوبی انجام شده است ولی تا تیم‌های مراقبتی و نظارتی، هماهنگی و انسجام پیدا کنند به زمان بیشتری نیاز است.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در هفته گذشته، میزان کشف افراد بیمار مثبت کرونا در طرح شهید سلیمانی،  حدود ۸۰۰ نفر بوده است و گزارش‌های دریافتی نشان از یک کار خوب دارد که باید تداوم یابد.

 

وی یادآور شد: هرچقدر بیماریابی را در استان افزایش دهیم در سلامت جامعه اثرگذار است و باید از تلاش نیروهای قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کنیم.

 

کد خبر 1001434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha