نخبگان با ارائه ایده و طرح مسئولان را در رفع مشکلات یاری کنند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: نخبگان و افراد شاخص جامعه با ارائه طرح و ایده می‌توانند مسئولان را در رفع بسیاری از مشکلات یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه استان کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره بر توجه به نخبگان و افراد شاخص جامعه اشاره کرد و بیان داشت: این افراد با طرح و ایده‌هایی که دارند و می‌توانند در رفع بسیاری از مشکلات مثمرثمر باشند.

 

وی با اشاره به ترور دانشمندان ما توسط دشمنان افزود: دشمنان تمام توان خود را برای ترور دشمنان ما به کار می‌برد و از پیشرفت جوانان ما در هراس است.

 

وی اظهار کرد: درست است که امروز مشکلات هست، گرانی هست، غم و اندوه هست اما نباید از داشته‌هایمان نیز غافل شویم و وقتی که از طرف دشمن ضربه می‌خوریم و این ضربه به قسمت علمی، تعهد و تخصص برخورد می‌کند یعنی راه خود را درست رفته‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: اگر به خودباوری برسیم در کنار آن به نشاط و امید می‌رسیم و جوانان ما می‌توانند در عرصه‌های علمی دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند و مشکلات را کنار بگذارند.

 

پورذهبی عنوان کرد: اگر در کشور دستاوردی نداشته باشیم، دلیلی ندارد دیگر با ما دشمنی داشته باشند و به سراغ دیگر کشورها می‌روند و هزینه‌های بسیاری را که باید برای ترور دانشمندان و سران بزرگ ما انجام دهند، دیگر نیاز نیست که صرف کنند.

 

فرماندار شهرستان دیواندره نیز در این جلسه به ظرفیتا‌ها و توانمندی‌های شهرستان دیواندره پرداخت و گفت: وجود جوانان نخبه و توانمند در این شهرستان زمینه‌ساز توسعه است و امروز دیواندره به واسطه جوانان پرتلاش خود از بین شهرستانهای استان رتبه برتر را در ایجاد اشتغال دارد.

 

جمال ارشدی بیان کرد: ظرفیت‌های کشاورزی، دام و گردشگری که این شهرستان دارد می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این شهرستان از جمله گلخانه، شیلات و تصفیه‌خانه آب دیواندره بیان کرد: بزودی شاهد افزایش اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.

 

فرماندار دیواندره عنوان کرد: در طول تاریخ به ویژه قبل از انقلاب زیرساخت‌ها بسیار ضعیف بود اما بعد از انقلاب اقدامات خوبی انجام گرفت ولی باز هم نیاز به توجه است و امروز توسعه نگرش دنیا به سمت اقتصاد مردمی و اسلامی است و باید مردم پای کار باشند.

 

ارشدی گفت: اگر امروز توسعه و امنیت پایدار را مطرح کنیم بحث نیروی انسانی مطرح می‌شود و در دیواندره از نظر نیروی انسانی نیروهای نخبه و سرآمدی داریم و موفقیت دانشجویان و دانش‌آموزان در کنکور بیانگر نخبه‌پروری این شهرستان است.

 

وی با بیان اینکه هر جایی که نیروی انسانی باشد تغییر ایجاد خواهد شد و توسعه مهیا می‌شود، افزود: تغییر با فکر و اندیشه مهیا می‌شود و باید نیروی انسانی را تقویت کرد و به موقع از آنها استفاده کرد.

 

امام جمعه شهرستان دیواندره نیز در این جلسه اعلام کرد: روحانیون خادم مردم، سربازان ولایت و حاملات پیام خداوند، رسول اکرم و ائمه اطهار(ع) هستند و به خود می‌بالند که سرباز رهبر معظم انقلابند.

 

ماموستا جلال مرادی گفت: در جبهه نبرد امثال شهید سلیمانی‌ها و در جبهه علمی شهید فخری‌زاده‌ها در دفاع از حرم و حریم شهید حججی‌ها و شهسواری‌ها و در سنگر محراب و منبر شهید دستغیب، شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی‌ها را تقدیم آرمان‌های نظام و ولایت کردیم و ما هم امروز بر همان عهد و پیمان هستیم و در این مسیر محکم ایستاده و از آرمان‌های شهدا دست بر نمی‌داریم.

 

وی با تقدیر از کالدر درمان در زمان شیوع کرونا، از اجرای طرح کمک‌های مومنانه توسط سپاه تقدیر کرد و بیان داشت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد نابودی این ویروس منحوس بین مردم باشیم.

کد خبر 1001560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha