هدفگذاری ۹۲ پروژه جهش تولید با تسهیلات هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در گیلان

فرزام‌صفت از هدفگذاری اجرای ۹۲ پروژه جهش تولید در گیلان خبر داد و گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این تعداد طرح در گیلان در نظر گرفته شده است.

«آرش فرزام‌صفت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اهتمام دولت برای اتمام طرح‌‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و حرکت در مسیر تحقق شعار جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر اجرای 92 پروژه جهش تولید در گیلان با تسهیلاتی بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های جهش تولید استان و جمع‌بندی آن‌ها از دستگاه‌های اجرایی در ابتدای امسال سخن گفت و تصریح کرد: کمک برای تسریع در روند اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان و اولویت‌بندی آن‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

 

فرزام‌صفت در پاسخ به این پرسش که هم‌اینک وضعیت اجرای طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی استان گیلان چگونه است هم یادآور شد: پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام تولیدی استان گیلان هم‌اینک چیزی بین 60 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم با تلاش‌هایی که در جریان است روند انجام آن‌ها سرعت لازم را بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در صورت ایجاد و اجرای کامل طرح‌های تولیدی جهش تولید گیلان برای حدود سه هزار و 400 نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود اذعان کرد: روند عملیاتی شدن طرح‌های نیمه‌تمامی که هم‌اکنون در گیلان وجود دارند از سال‌های قبل آغاز شده است و امیدواریم با تلاش همگانی به مرحله تکمیل برسند. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از اهتمام دولت برای حرکت در مسیر جهش تولید و پشتیبانی از این حوزه با وجود تمام مشکلات اعتباری که وجود دارد سخن گفت و ابراز داشت: در راستای تحقق همین هدف سازمان برنامه و بودجه کشور هم برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای حمایت از پروژه‌های تولیدی تدوین کرده است.

 

فرزام‌صفت اختصاص سه درصد یارانه سود تسهیلات برای واحدهایی که در بخش جهش تولید نیازمند دریافت تسهیلات هستند را برنامه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد و افزود: بدون تردید تحقق شعار راهبردی جهش تولید در مدت یک‌سال با افزایش ظرفیت واحدهای موجود و تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام ممکن می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، کمبود اعتبارات و منابع و مشکلاتی از این دست برای افزایش تولید واحدهای تولیدی گیلان تلاش می‌شود عنوان کرد: فعال‌سازی و تکمیل ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی و حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی از جمله اهداف مهمی است که در گیلان پیگیری می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر روی فعالیت حوزه‌های مختلف تولیدی و گردشگری تأثیر گذاشته است خاطرنشان کرد: گردشگری، حمل و نقل، خدمات مسافری، حمل و نقل داخلی و برون شهری، بخش‌های آموزشی و فرهنگی از جمله حوزه‌هایی هستند که به علت شیوع کرونا آسیب جدی دیدند.

کد خبر 1001588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha