قوانین مخل کسب و کار باید حذف شوند

فرزام‌صفت با تاکید بر اینکه قوانین مزاحم و مخل کسب و کار باید شناسایی و در راستای حذف آن اقدام شود گفت: افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان امری است که تحقق آن نیازمند یکسری زمینه‌سازی‌ها است.

«آرش فرزام‌صفت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه در راستای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان گیلان باید یکسری زمینه‌سازی‌ها انجام شود اظهار داشت: قوانین مزاحم و مخل در حوزه کسب و کار باید شناسایی و در راستای حذف آن اقدامات لازم شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و در همین مورد عنوان کرد: کاهش بروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری و ساده‌سازی فرآیند شروع کسب و کار از جمله مواردی است که برای تحقق این شعار راهبردی ضروری است.

 

فرزام‌صفت در مورد اینکه برای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی چه اقداماتی باید انجام شود هم توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی علاوه بر یکسری مؤلفه‌های دیگر نیازمند تداوم و استمرار حمایت‌های قضایی و برخورد با نابسامانی‌های حوزه تولید است.

 

وی افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی موجود و تکمیل و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام را در استان گیلان از جمله مؤلفه‌های پیش‌نیاز برای تحقق شعار جهش تولید دانست و ابراز داشت: برای این مورد نیز با توجه به حمایت‌های خوب دولت اقدامات بسیار اثربخش و خوبی در گیلان در حال انجام است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی استان به ویژه واحدهای مستقر در شهر صنعتی با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهند یادآور شد: البته این تعداد از واحدهای تولیدی برای رسیدن به جهش تولید به توسعه نیاز دارند و باید در این مورد هم برنامه‌ریزی شود.

 

فرزام‌صفت تلفیق، حذف و بازنگری در برخی از دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات در راستای حمایت بیشتر و مؤثرتر از کسب و کارها و تحقق شعار جهش تولید را امری ضروری خواند و اذعان کرد: بخشی از موارد مذکور جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است و بخشی دیگر هم در خود دولت دنبال می‌شود.

 

وی سوق پیدا کردن سمت و سوی مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی مراکز علمی دانش‌بنیان به سمت نیازهای اساسی استان گیلان را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: گیلان مزیت‌های اقتصادی گسترده‌ای دارد و برای تحقق شعار جهش تولید، هدفگذاری خوبی در بخش صادرات غیرنفتی انجام داده است.

کد خبر 1003177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha