کاشان ناشر نهج البلاغه در ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نسخه نخست نهج البلاغه بیش از ۵ قرن پیش از عراق به منطقه کاشان آمد و این منطقه توانست به عنوان ناشر نهج البلاغه نام خود را در تاریخ ثبت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نخستین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه در کاشان گفت: بی تردید افتخاریابی پایتختی نهج البلاغه در کاشان مرهون و مدیون دو برهه تاریخی است. تاریخ کهن و پیشینه افتخارآمیزی که هیچ جای ایران به اندازه این منطقه در این عرصه سربلند نیست.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: نسخه نخست نهج البلاغه بیش از ۵  قرن پیش از عراق به منطقه کاشان آمد و این منطقه توانست به عنوان ناشر نهج البلاغه نام خود را در تاریخ ثبت کند.


آیت الله سلیمانی افزود: این منطقه خود را به عنوان اولین شهر نهج البلاغه در کشور به جامعه اسلامی معرفی کرد و توانست در نشر نهج البلاغه نقش آفرین باشد. لذا پیشینه این منطقه در دست یافتن به این افتخار نقشی اساسی داشته است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: افتخار ایران اسلامی در دلدادگی به مولا علی(ع) است و در سراسر این مملکت، دلدادگی به مولا وجود دارد و افتخار این را دارد که آیین و فرهنگ و مسلک و مذهی را پذیرفته که علوی است و با حق درآمیخته و  پیشوایش کسی است که بعد از نبی اکرم ملاک حق است.


آیت الله سلیمانی تصریح کرد: نهج البلاغه معتبرترین متن معارف دین ما بعد از قرآن کریم است. دلدادگی مردم کشور به امیرالمومنین (ع) بسیار زیاد است اما نشر کلام ایشان، تبلیغ اندیشه ایشان و ابلاغ معارف نهج البلاغه ایشان از این خطه صورت گرفت.


امام جمعه کاشان افزود: کاشان هم اکنون در حوزه نهج البلاغه بسیار خوب درخشیده است و نقش و پیشینه آن سبب شده به عنوان پایتخت نهج البلاغه معرفی شود./

کد خبر 1001622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha