برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیمه اول اسفند ماه + جزئیات

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ، گروه معارف اهل بیت(ع) و حفظ قرآن کریم در هفته اول اسفند ماه برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در رشته های حفظ ، ترجمه ، مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) علیهم السلام به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

زمان ثبت‌نام  نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت دیماه ۱۳۹۹ و زمان برگزاری آزمون نیمه اول اسفندماه ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی اعلام شده است.

بنا بر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، ثبت نام در تمامی رشته های آزمون این دوره برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی، آزاد است و هر داوطلب می تواند در تمامی رشته های گروه رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و یکی از رشته های گروه رشته حفظ ثبت نام نماید.

زمان ثبت نام آزمون اول تا ۲۰ دی ماه از طریق درگاه www.quranedu.ir انجام می شود و هزینه ثبت نام برای هر داوطلب 5000 تومان در نظر گرفته شده است.

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (سه رشته) و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) در هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد و ثبت‌نام داوطلبین از اول دی‌ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت. گفتنی است ؛ برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم ، لازم و تاثیر گذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم برگزار شده است ؛ اما امسال با شیوع ویروس کرونا این معاونت آزمون را به صورت اینترنتی برگزار می کند.

در این دوره از آزمون تعداد و سطح سوالات و همچنین شیوه برگزاری آزمون در رده سنی زیر 10 سال به جهت شرایط ویژه سنی با سایرین متفاوت خواهد بود. در این راستا آزمون گروه رشته حفظ برای این دسته از داوطلبان صرفاً از صحت حفظ بوده و سوالات مفاهیم لحاظ نخواهد شد. ضمناً در این گروه رشته تعداد سوالات حداقل 20 و حداکثر 40 عدد بوده و زمان پاسخگویی نیز بیشتر از سایرین در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی های این آزمون برای این داوطلبان، اختصاص سهمیه ویژه در قرعه کشی بین قبول شدگان آزمون (500 جایزه 150 هزار تومانی) است.

در آزمون امسال به تمامی حافظان کل قرآن کریم که در آزمون اینترنتی و شفاهی حائز حدنصاب لازم شده اند، بدون قرعه کشی 300 هزار تومان اهدا می گردد. ضمناً در صورت کسب نمره 100 در آزمون شفاهی توسط این دسته از داوطلبان مبلغ یک میلیون تومان بدون قرعه کشی اهدا خواهد شد. در خصوص سایر داوطلبان آزمون در صورت کسب حد نصاب قبولی در آزمون اینترنتی(نمره 75) به قید قرعه، به 2000 نفر از آنها (رده سنی بالای 10 سال) مبلغ 100 هزار تومان و به 500 نفر(رده سنی زیر 10 سال) مبلغ 150هزار تومان اهدا می گردد.

لازم به ذکر است, تمامی امور مربوط به ثبت نام از طریق سامانه آزمون‌ های سراسری قرآن و عترت به نشانی https://www.quranedu.ir انجام می‌ شود.

 

کد خبر 1001717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha