موفقیت در صنعت دفاعی کشور نتیجه تعامل دانشگاه و صنعت است

عباسپور گفت: ارتقا و رشد در صنعت دفاعی با وجود تحریم ها، به دلیل تعامل بین دانشگاه و صنعت است و من توصیه می کنم متولیان صنعت کشور، صنعت دفاعی کشور را الگو قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «روح الله عباسپور» در نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دانشجویان با عنوان «بر مدار مجلس» که شب گذشته (سه شنبه ۱۸ آذر) در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، بیان کرد: تعامل حوزه تولید و صنعت کشور با دانشگاه جزو ضرورت ها و الزامات است.

 

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث صنعت خودروسازی امروز بحث سوداگری قیمت ها را داریم ولی آنچه بیشترین گله مردم است در حوزه کیفیت محصولات است، شما اگر بخواهید کیفیت محصولات ارتقا یافته و قدرت رقابت داشته باشیم تعامل با دانشگاه لازم است.

 

وی اعلام کرد: نخبگان کشور در دانشگاه ها هستند، جوانان خلاق، کارآمد و نوآور در مراکز علمی و دانشگاه ها هستند اگر بخواهیم قدرت رقابت در محصولات صنعتی در کشور داشته و ارتقا کیفیت و اقتصاد بدون مرز داشته باشیم تعامل با دانشگاه ضروری است که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.

 

عباسپور تأکید کرد: باید از وزارت دفاع تشکر کرد، این ارتقا و رشد در صنعت دفاعی با وجود تحریم ها، به دلیل تعامل بین دانشگاه و صنعت است و من توصیه می کنم متولیان صنعت کشور، صنعت دفاعی کشور را الگو قرار دهند چراکه یکی از علل عمده موفقیت این است تعامل بین صنعت و دانشگاه را ایجاد کردند.

 

وی در ادامه در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده با این طرح شفافیت مخالف هستم ولی طرح شفافیت مالی خوب است داده شود و مشخص شود ظرفیت اقتصادی و مالی نماینده وقت ورود به مجلس و هنگامی که از مجلس می رود چگونه است.

 

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ولی در خصوص شفافیت آرا، اگر شفافیت آرا خوب است، شورای نگهبان و امنیت ملی هم آرا خود را اعلام کنند، این طرح روابط و صمیمیت را در مجلس از بین می برد و اسم آن شفافیت است و در واقع عدم شفافیت است.

 

در ادامه نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۶ آذر در تاریخ انقلاب روز مقدس و نقطه عطفی است و تعدادی از دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند و امروز هم دانشجویان باید روحیه انقلابی و ظلم ستیزی خود را همچنان حفظ کنند که البته حفظ هم کرده اند.

 

«رجب رحمانی» افزود: دانشجویان ما بعضی از وابستگی های مادی  را ندارند و آزادتر هستند و می توانند در مسائل اظهار نظر کنند و دانشجویان باید در موضع گیری ها عدل و انصاف را رعایت کرده و نقادی سازنده را داشته باشند؛ دین ما دین پرسشگری، تحول، تعالی، رشد و شکوفایی است و دانشجویان هم سرمایه های کشور هستند.

 

وی تأکید کرد: ما باید با سلاح علم، دانش، فعالیت های دانش بنیان بر تحریم و مشکلات کشور غلبه کنیم، اقتصاد درون زا و برون نگر داشته باشیم و باید روی پای خود بایستیم و این تصور که یک نفر در آمریکا رفت و کسی دیگر آمد، تغییری برای ما ندارد و باید به خود متکی باشیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعه نمایندگان استان مجموعه ای متحد منسجم بوده و در خط رهبری حرکت می کنند و توصیه های ایشان روی چشم ماست.

 

کد خبر 1001776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha