حمایت از آمرین به معروف در گیلان تشدید می‌شود

علیزاده گفت: با تشکیل مرکز مشاوره و حقوقی در این ستاد، حمایت از آمرین به معروف در گیلان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عبدالکریم علیزاده» امروز(چهارشنبه، ۱۹ آذر) در دیدار با جمعی از حقوقدانان بسیجی در رشت اظهار کرد: باکمک وکلای افتخاری و حقوقدانان بسیجی طرح شهید پاینده با هدف تشدید حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اجرایی می شود.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه واجب الهی است افزود: ۱۶ شعبه ویژه الان معروف در دادگاه های دادگستری گیلان و همچنین شعب ویژه در دادسراهای استان گیلان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که امر به معروف را وظیفه آحاد مردم و همچنین مسئولان می داند گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است و ما معتقدیم بسیاری از گره های فرهنگی و اجتماعی با تحقق این فریضه الهی باز می شود و این مسئله تلاش جهادی نخبگان حوزه و دانشگاه را می‌طلبد.

 

علیزاده با بیان اینکه دوره های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با موضوعات مطالبه گری، حقوق شهروندی، تشکیل و شرح وظایف گروه های جهادی به صورت رایگان در ۱۶ شهرستان گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد:  تاکنون بیش از دوهزار و ۶۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی در شهرستان‌ها برگزار شده است.

 

به گفته وی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون و وظایف محوله و با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان و مومن و انقلابی در دستگاه های اجرایی ۱۶ شهرستان استان گیلان نیز تشکیل می شود و مسئولیت ستادهای شهرستانی با ائمه جمعه است.

 

کد خبر 1001836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha