آیت الله  یزدی در  تحکیم اصل ولایت فقیه در جامعه تلاش های بسیار داشت

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه مرحوم آیت الله محمد یزدی دو دوره ریاست قوه قضاییه را به نحو مطلوب اداره کرد، گفت: آیت الله محمد یزدی در تحکیم اصل ولایت فقیه در جامعه تلاش های بسیار داشت.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد شخصیت آیت الله محمد یزدی گفت: من مرحوم آیت الله محمد یزدی را در مجلس شورای اسلامی دیدم که از قم آمده بود و از تهران و بعد در قوه قضاییه در نماز جمعه و جلسه جامعه مدرسین متعدد مرحوم آیت الله محمد یزدی را می دیدم.

 

 

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: مرحوم آیت الله محمد یزدی فردی دلسوز، خیرخواه، فعال و کوشا بود و در تحکیم اصل ولایت فقیه در جامعه تلاش های بسیار داشت و در نماز جمعه در توضیحاتی که برای تشریح قانون اساسی داشت از این مباحث استفاده می کرد.

 

وی گفت: معتقدم نسبت به عمر و زندگی مرحوم آیت الله محمد یزدی وی فردی فعال، کوشا و دلسوز بود.

 

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: مرحوم آیت الله محمد یزدی دو دوره ریاست قوه قضاییه را بر دوش داشتند. قوه قضاییه از ارکان مهم کشور مانند قوه مجریه و مقننه است و مرحوم آیت الله یزدی کوشش می کرد تا نقش موثری در این قوه ایفا کند.

 

وی گفت: البته همه می دانیم که در مسایل نظری و حقوقی اختلاف زیادی وجود دارد اما با جمع بندی و پیگیری امور می بینیم که مرحوم آیت الله محمد یزدی 10 سال در قوه قضاییه انجام وظیفه کرد و مورد احترام رهبر انقلاب قرار گرفت و معتقدم حضور او در قوه قضاییه کارا و با اهمیت بوده است. بنده در مجموع مرحوم آیت الله محمد یزدی را فردی کوشا و فعال، خیرخواه و دلسوز شناخته و تشخیص می دهم. من با ایشان در مجلس شورای اسلامی هم دوره بودیم.

 

 

کد خبر 1002030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha