سراسر استان کرمان باید از رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی بهره مند شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی باید به گونه ای باشد که روستاها و بخش ها بتوانند از آن استفاده کنند و همه استان طی یک هفته شاهد این اتفاق باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری چهارشنبه (19 آذر) در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی همراه با رونمایی از پوستر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در همه برنامه هایی که ستاد تدارک دیده، چند موضوع قطعی باید مدنظر قرار دهیم و تعدادی قابل انعطاف است یعنی می تواند تغییراتی در آن به وجود بیاید.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: موضوع کرونا قطعی است و مشخص نیست تا چه زمان ادامه پیدا کند اما آنچه مسلم است اینکه دامنه این ویروس و آثار آن تا دی ماه ادامه خواهد داشت بنابراین باید برنامه ها را طوری تنظیم کنیم که ضمن اینکه کیفیت را از دست ندهد، مردم را درگیر این بیماری نکند.

 

 

وی افزود: اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خیلی مهم است که سنجیده، دقیق و مهندسی شده باشد و در دنیا نشان دهد که توان برگزاری برنامه ای را داریم که در عین کرونا با بهترین کیفیت بخواهد برگزار شود زیرا استان کرمان زادگاه شهید سلیمانی و زادگاه بزرگانی بوده که در عرصه مقاومت بسیار تلاش کردند زیرا در دوره دفاع مقدس سهم بزرگی در اداره جنگ به عهده داشته و بعد از شهادت سردار هم این جریان ادامه دارد.

 

 

بصیری افزود: همه کارها و فعالیت ها باید در قالب ستاد برنامه ها و ترویج مکتب سردار سلیمانی باشد که 16 کمیته دارد و طبق آیین نامه باید برنامه ها تنظیم شده  باشد و پیش برود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی 3 شهرستان رفسنجان، سیرجان و شهر کرمان درگیر هستند، در ادامه اظهار کرد: کمیته فرهنگی و هنری ستاد برنامه ها و ترویج مکتب حاج قاسم  نیز درگیر است و باید وظایف خود را طبق برنامه ها انجام دهد و به نوعی ارتباط کمیته ها نباید فراموش شود و بنده فکر می کنم این نقطه اتصال همه کمیته ها می تواند کمک کند که ما کاری انجام می دهیم، در چهارچوب انجام شود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی در منش و روش اهل تشریفات نبود، اظهار کرد: منش و روش سردار سلیمانی در زندگی درس آموز بود و قاعدتاً این نکته مهم است که در شرایط اقتصادی، برنامه ها ضمن اینکه کیفیت بالا دارند، طوری هم نباشد که جنبه تجملاتی  پیدا کند.

 

 

وی افزود: زمان پیشنهادی در کمیته شهرستان ها اعلام شده که از 12 تا 18 دی ماه تحت عنوان هفته مقاومت، برنامه ها در سطح شهرستان ها برگزار شود و تمام شهرستان ها هر کدام یک برنامه محوری دارند و اگر احیاناً شهرستان های دیگر خواسته باشند از ظرفیت هنرهای نمایشی استفاده کنند باید زودتر اعلام کرده تا این درخواست در کمیته های مربوطه مطرح شود.

 

 

بصیری ادامه داد: این اتفاق هنری- برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی- باید طوری باشد که روستاها و بخش ها بتوانند از آن استفاده کنند و همه استان در این یک هفته شاهد این اتفاق باشند.

 

 

کد خبر 1002063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha