پژوهش ها مسئله محور و در راستای رفع نیاز جامعه باشد/ افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات دانشگاه ها در لایحه بودجه

حق شناس گفت: پژوهش در رشته های مختلف و زمینه های مختلف باید پاسخ به یک مسئله و یا نیاز جامعه باشد و پژوهشگر باید موضوع پژوهش را به مسئله و اولویت جامعه اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 19 آذر) در آیین اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان گلستان اظهار کرد: پژوهش اگر در موضوعات مختلف نهادینه شود حتما منجر به بهبود کیفیت زندگی خواهد شد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: پژوهش در رشته های مختلف و زمینه های مختلف باید پاسخ به یک مسئله و یا نیاز جامعه باشد و پژوهشگر باید موضوع پژوهش را به مسئله و اولویت جامعه اختصاص دهد.

 

حق شناس تاکید کرد: اگر فرآیند پژوهش را به درستی طی کنیم قطعا بخشی از مشکلات ما برطرف می شود، امروز نخستین کشوری که واکسن کرونا را استفاده کرد انگلیس بود و قطعا مابقی کشورها نیز در ماه های آینده از این واکسن استفاده خواهند کرد ولی کشوری می تواند بحران کرونا را حل کند که در راستای واکسن کرونا پژوهش های کاربردی داشته باشد.

 

وی گفت: آن چیزی که براساس اخبار شنیده می شود واکسن کرونای ایران در خرداد ماه وارد بازار می شود و قطعا قبل از تولید واکسن ایرانی واکسن کرونا از دیگر کشورها خریداری می شود و واکسیناسیون جامعه انجام خواهد شد ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که ما می توانیم در این حوزه ها فاصله خود را با دنیا کاهش دهیم.

 

استاندار گلستان بیان کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس پیشرفت های خوبی در حوزه نظامی داشتیم چرا که این احساس ضرورت به وجود آمده بود و باید در حوزه های دیگر نیز فاصله خود را با دنیا کم کنیم.

 

حق شناس بابیان اینکه در لایحه بودجه کشور بودجه استان در سال 1400 رشد قابل توجهی داشته است، بیان کرد: بودجه دانشگاه بیش از 40 درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش پیدا کرده است.

 

وی ابراز داشت: قیمت تضمینی گندم برای امسال چهار هزار تومان تعیین شده و این مهم باعث افزایش رغبت کشاورزان می شود و قطعا کیفیت و تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و می توانیم در این راستا پژوهش صورت گیرد.

 

کد خبر 1002069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha