به جای کاهش اختیارات، شوراها را منحل کنید

رمضانپور با اعتراض نسبت به کاهش اختیارات شورا با تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اگر فعالیت شوراها را نمی خواهند، آن را منحل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد رمضانپور»  در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر که امروز(چهارشنبه، ۱۹ آذر) برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دولت و مجلس در تصویب قانون حذف اختیارات شوراها از وضع عوارض محلی اظهار کرد: پس از پنج دوره تشکیل شوراهای شهر و روستا، حداقل اختیارات شوراها با وضع قوانین اینچنینی گرفته می شود.

 


رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه نمی توان در مقابل چنین رفتارهایی سکوت کرد افزود: اگر واقعا مسئولان، فعالیت شوراها را نمی خواهند پس با دستور وزیر کشور، شوراها را منحل کنید به جای اینکه با وضع چنین قوانینی روز به روز از اختیارات شوراها کم شود و دست و پای شوراها را ببندید.

 


نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بودجه ارائه شده از دولت به مجلس را بی اساس خواند و گفت: بودجه ای که در آن سهم آموزش و پرورش که از بزرگترین و مهمترین وزارتخانه های کشور است به اندازه یک پنجم بودجه بسیاری از نهادهای دیگر نیست، بی اساس و اشتباه است.

 


رمضانپور با دعوت از مدیران ارشد دولت و مجلس به گفتگوی صادقانه با مردم و بیان اینکه بودجه، آبروی کشور است تاکید کرد: برای یکبار هم که شده با الگوبرداری از شهید رجایی باید با مردم صادقانه و شفاف صحبت کرد.

 


در ادامه این جلسه، عضو دیگر شورا هم نسبت به تصویب قانون جدید مجلس شورای اسلامی در کاهش اختیارات شوراها در وضع عوارض محلی گفت: اگر عملکرد بسیاری از کشورها در مسیر توسعه و شکوفایی است به دلیل اعتماد و اعطای قدرت به نهادهای محلی و مردمی آن هاست.



* قانون جدید موجب محرومیت بیشتر شهرها می شود
«امیرحسین علوی» با اشاره به عواقب اجرای چنین قانونی بیان کرد: با اجرای این قانون، توزیع و هزینه ناعادلانه عوارض رخ می دهد و محرومیت مناطق و شهرها بیشتر می شود.

 


وی تاکید کرد: انتظار شوراها در سراسر کشور اینست که شورای نگهبان با تصویب این قانون مخالفت کرده و از حقوق همه مردم دفاع کند.

 


عضو دیگر شورا هم درباره تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش اختیارات شوراها در ماه های پایانی فعالیت دولت یازدهم، با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مورد رضایت شوراها در هیچ شهر و روستای کشور نیست.

 


«فاطمه شیرزاد» خاطرنشان ساخت: تضعیف شوراها، تضعیف مردم و خدمات رسانی مستقیم به مردم است و لازم است بیانیه ی اعتراضی شورای رشت نسبت به تصویب این قانون به امضای جمعی رسیده و به نهادهای بالادستی ارسال شود.

کد خبر 1002140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha