اعطای نشان فناوری توسط استاندار یزد به مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان

استاندار یزد نشان فناوری استان را به مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان برای نوآوری و حرکت مستمر شتابدهنده پیشگامان در مسیر توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان یزد اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم افتتاح اولین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان با حضور استاندار یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و تعدادی از مسوولان ‌استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

محمدرضا رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این مراسم ا‌ظهار کرد: شتابدهنده پیشگامان چهارمین دوره است که به فعالیت خود ادامه می‌دهد و انصافاً این شتابدهنده از مجموعه های مفید و کارآمد برای گروه تعاونی پیشگامان بوده است.

رضایی نژاد ادامه داد: نزدیک به ۱۳ استارتاپ نسبتاً موفق از این شتابدهنده خارج شده است و هفت استارتاپ درحال حاضر با گروه تعاونی پیشگامان و در اکوسیستم ما در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان افزود: زمینی به مساحت ‌دو هزار متر مربع با پارک پردیس تهران امضا کرده‌ایم تا بخشی از فعالیت مجموعه در آنجا مستقر شود.

رضایی نژاد با قدردانی از مساعدت ها و حمایت های استانداری یزد، دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری استان یکی از مشکلات عمده در حوزه شتابدهنده ها را توجیه سرمایه گذاران برای ورود به این پروژه‌ها دانست.

‌وی ادامه داد: به علت آنکه اقتصاد کشور ما هنوز اقتصاد تورمی است و به طور کامل به اقتصاد بهره وری تغییر نیافته است سرمایه گذارانی که در این عرصه وارد می‌شوند چون تورم هزینه ‌ای سالیانه زیادی دارند، به مشکل بر می خورند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه اعطای مجوزها و حمایت‌ها به شرکت های نوآور و شتابدهنده بسیار مهم است، تصریح کرد: اما گاهی علی‌رغم همه این پیگیری‌ها در عمل اتفاقی نمی‌افتد و به عنوان مثال: در حوزه حمل و نقل ‌گروه تعاونی پیشگامان تمام مجوزهای اکوبار را گرفته‌ است اما بخش سنتی به شدت در این زمینه مقاومت می‌کند و نمی‌گذارد در عمل اتفاقی رخ دهد.

در این نشست توسط استاندار یزد و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نشان فناوری استان به مدیران عامل گروه تعاونی پیشگامان، شتابدهنده سرآیند افکار نو و شتابدهنده سندباد برای فعالیت های مستمر این شتابدهنده‌ها در مسیر توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان اهدا شد.

‌گفتنی است اکرم فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در ابتدای اهدای این نشان، خاطرنشان کرد: نشان فناوری استان به افراد، مجموعه‌ها و نهادهایی داده می‌شود که نقش جدی در توسعه اکوسیستم استان داشته‌اند و پشت هر کدام از این شتابدهنده ها افراد شاخصی بوده‌اند که با همت خود به این مهم دست یافته‌اند.

 

کد خبر 1002191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha