برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی جهت ارتقاء قاریان و حافظان قرآن کریم در کرمانشاه

سهیلی، گفت: یکی از سیاست‌های آموزش تخصصی اوقاف برگزاری طرح‌های آموزشی ارتقاء حافظان و قاریان است که فراخوان اجرای طرح در استان داده شده و از دی‌ماه در دو مقطع زمانی دوماهه و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  طرح مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص طرح آموزشی ارتقاء قاریان و حافظان، با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی متسابقین و مسابقات برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد و سیاست آموزشی سازمان اوقاف، خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی به جامعه هدف است، کهبخشی از متخصصان حفظ و قرائت قرآن هستند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه افزود: شرایط حضور افراد در بخش حافظان در رشته حفظ ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در این دوره شامل کسب حداقل نمره ۱۵۰ از ۲۰۰ در مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه سال ۹۸ یا ۹۹  داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال سن است همچنین در بخش قاریان نیز در رشته‌های تحقیق و ترتیل کسب حداقل نمره ۷۵ از ۱۰۰ در مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه سال ۹۸ یا ۹۹ و داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال سن خواهد بود.

 

وی با اشاره به مجری دوره ارتقاء قاریان ، تصریح کرد: مجری دوره مؤسسه قرآنی صراط در مشهد مقدس است و مجری دوره ارتقاء حافظان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه گفت: علاقمندان می توانند برای هماهنگی با شماره تلفن‌های ۳۸۲۱۳۸۴۱-۰۸۳ و ۳۸۳۵۲۹۹۱-۰۸۳ با اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف کرمانشاه تماس گرفته و در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 1002278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha