۱۸ گروه نمایشی در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان شرکت کردند

حشمت‌الله صیدی از شرکت ۱۸ گروه نمایشی در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره اواخر آذر ماه امسال در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حشمت الله صیدی دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: بجز شهرستان های بانه، کامیاران و سروآباد گروه‌های نمایشی از  دیگر شهرستان های استان در این رویداد هنری حوزه نمایش شرکت کردند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان سنندج با ۹ اثر، مریوان سه اثر، قروه ۲ اثر و شهرستان‌های سقز، بیجار و دیواندره و دهگلان هرکدام با یک اثر در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند.

 

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان  افزود: آثار ارسالی  و تولیدی این دوره جشنواره استانی نسبت به سال گذشته از ۵۰ درصد رشد برخوردار است.

 

صیدی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج در این چند سال اخیر همکاری بسیار مناسبی در حوزه فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان داشته است، گفت: به دلیل شیوع کرونا آثار ارسالی توسط داوران جشنواره داوری و از طریق فضای مجازی سایت ویژه دفتر هنرهای نمایشی کشور برای عموم  قابل دیدن هستند.

 

وی به آثار راه یافته به این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: چرخ فلک به نویسندگی و کارگردانی فرشاد شبرندی ، حباب شیشه ای به نویسندگی و کارگردانی رامیار بهمنی، ما اتفاقی هستیم که افتادیم به نویسندگی و کارگردانی کارو پیرظهیر از جمله نمایش های راه یافته به این دوره از جشنواره است.

 

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان   افزود:  بازی زندگی به نویسندگی ماندا عقبری و کارگردانی مهدی کریمی، باب بارا به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمانزاده، سپاس از طیبه ی نوجوان نجیب و زیبا به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی عمران مرادی، کرگدن ها به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری، روییدن به نویسندگی و کارگردانی شعیب مکتبداری از دیگر نمایش هایی هستند که از شهرستان سنندج دراین دوره از جشنواره حضور می‌یابند.

 

صیدی اضافه کرد: آشوب به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی، فریاد کوهستان به نویسندگی و کارگردانی سیدسوران حسینی، خوکدانی به نویسندگی و کارگردانی هتاو خویش کار از مریوان در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

 

وی یادآور شد: عقیم به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فرمانی، راه وبیراه به نویسندگی یونس صحرارو و کارگردانی محمد نقی حیدری از قروه هم در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

 

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان  گفت: زندگی به سبک کوئن آتن به نویسندگی آتوسا ریگی و کارگردانی سامان رستمی از دهگلان، یک زندگی بهتربه نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی اسماعیل پاشایی از سقز، خون منتشر به نویسندگی صابر دلبینا و کارگردانی امید اکبراز بیجار، خروس سرخ به نویسندگی میثم فرهمنیان و کارگردانی حسین مرادی از دیواندره از دیگر نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره است.

 

صیدی با اعلام اینکه آیین پایانی این جشنواره در اواخر آذر ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: در صورتی که پاندمی کرونا و ستاد مقابله با کرونا در استان اجازه بدهد اجرا نمایش ها با حضور یک سوم تماشاچی در سالن تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

کد خبر 1002310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha