لزوم فناورمحور شدن دانشگاه ها/ پژوهش ها همراه با نوآوری و خلاقیت باشد

زارع حرکت دانشگاه ها به سمت فناورمحور شدن را اصلی مهم برشمرد که در صورت عدم توجه به این مهم، به یک واردکننده در حوزه فناوری تبدیل می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (پنجشنبه، ۲۰ آذر) در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره پژوهش و فناوری گیلان در سالن غدیر استانداری با گرامیداشت خاطره شهدای عرصه علم و دانش به ویژه دانشمند شهید محسن فخری زاده گفت: پژوهش و تحقیق بنیان دانش است و علم در سایه پژوهش حاصل می شود.

 


استاندار گیلان با بیان اینکه پژوهش اصلی اساسی در توسعه آموزش و ارتقا کیفیت آن است به تأثیرات شگرف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی و نسل جوان در حوزه پژوهش اشاره کرد.

 


وی تجلیل از پژوهشگران، استادان و دانش پژوهان را موجب ترغیب فعالان این حوزه و نهادینه شدن فرهنگ پژوهش به عنوان یک ارزش در جامعه برشمرد.



زارع با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه کشورها و تقسیم آن به سه نسل آموزش محور، پژوهش محور و فناور محور اظهارکرد: دستیابی به دانشگاه نسل چهارم نیازمند تلاش های بسیار است.



وی با تاکید بر آسیب شناسی روند انجام پژوهش ها و استفاده حداکثری از پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و دکتری اذعان کرد: دستگاه های اجرایی، شرکت های دولتی، موسسات عمومی غیردولتی و نیز بخش خصوصی باید از ثمرات پژوهش ها و تحقیقات بهره گیری کنند تا در ارائه خدمات موفق تر باشند.

 


زارع پژوهش و تحقیق را عاملی موثر در رفع مشکلات کشور خواند و بیان کرد: اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گیلان در کنار توسعه پایدار همواره مورد توجه است و تحقیقات، پژوهش‌ها و کارهای دانشگاهی و اجرایی باید برای بخش اقتصاد راه‌حل‌های علمی ارائه دهند.



وی در ادامه حرکت دانشگاه ها به سمت فناورمحور شدن را اصلی مهم ذکر کرد که در صورت عدم توجه به این مهم، به یک واردکننده در حوزه فناوری تبدیل می شویم.



استاندار گیلان بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر پژوهشگران گیلانی در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در استان و نیل به سمت صنعتی شدن باتوجه به موقعیت های ممتاز این خطه تأکید کرد.


وی تسهیل و تسریع در روند انجام پژوهش ها در جهت رفع نیازمندی های استان را مورد تأکید قرار داد و بر لزوم توجه به ارتقاء شاخص های تولید و اشتغال در استان بر مبنای توسعه تحقیق و پژوهش به منظور بهبود وضعیت زندگی مردم نیز تأکید کرد.

کد خبر 1002320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha