رقابت مومنانه طرح ایران قوی در قالب زیست بوم بچه های مسجد

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در قالب زیست بوم بچه های مسجد در جریان دومین سال رویداد ملی فهما در قالب طرح ایران قوی به رقابت می پردازند.

خبرگزاری شبستان – البرز: شکل گیری رویداد فهما را می توان نقطه عطفی در روند فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد دانست آنچنان که طرح ایران قوی در راستای این اقدام جریان یافت و بستری از رقابت مومنانه را در قالب زیست بوم بچه های مسجد ایجاد کرد.

 

آنچه در جریان طرح ایران قوی اهمیت دارد، بهره مندی از اندیشه ای با هویت و متکی به حقیقت هنر متعهد و ملتزم که با محوریت عزت و اقتدار ایرانی رقم خورده است، عزتی که به برکت دوران دفاع مقدس به ظهور نشست و در جریان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهداء مدافع حرم بار دیگر تجلی پیدا کرد.

 

به همین منظور ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با باور به این اندیشه ها در قالب طرح ایران قوی ویژه برنامه های خود را در قالب همکاری با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سوق داده است.

 

اجرای رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح ایران قوی

 

برپایی آئین رزمایش مواسات و همدلی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح ایران قوی محقق شد، بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با هدف محرومیت زدایی و توجه به افراد آسیب دیده از جریان کرونا در این طرح حضور پیدا کردند.

 

« حجت الاسلام فراستی» در جریان برپایی رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح ایران قوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: توجه به محرومیت زدایی به عنوان یکی از مهمترین ضرورت های امروز جامعه است که در راستای فرمایش و فرمان رهبرمعظم انقلاب مورد توجه کانون فرهنگی هنری مسجد قرار گرفته است.

 

مدیر مسجد جامع شهرک ینگی امام افزود: توجه به محرومان و محرومیت زدایی با محوریت کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء در مسجد جامع ینگی امام برای پاسخگویی به نیاز افراد آسیب دیده از کرونا اجرا شد که طی آن نسبت به تأمین اجاره بهاء عقب افتاده افراد آسیب دیده اقدام شد. 

 

استان البرز معین طرح ملی ایران قوی در رواق نمایش است

 

حجت الاسلام کاظم شکری نیز در رابطه با اهمیت طرح ایران قوی در قالب برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: این طرح با رویکرد عزت و اقتدار ایران اسلامی توانسته است انگیزه شکل گیری و تداوم برنامه های فرهنگی هنری مساجد را قوت بخشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: تقویت باورهای ایمانی و آئینی که مبنای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است در قالب طرح ایران قوی محقق می شود و می تواند زمینه تداوم برنامه های موثر فرهنگی و معرفتی باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دیرینه، عمیق و معنادار مسجد در جریان سازی های فرهنگی بیان کرد: کارکردهای دینی مساجد می تواند زمینه خودآگاهی، تعالی معرفتی و ایمانی شود آنچنان که در جریان تحقق انقلاب اسلامی ایران، سال های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور پرشور جوانان و نوجوانان احیاء شد.

 

وی اظهار کرد: امروزه طرح ایران قوی بستری برای تبیین عزت و اقتدار ایرانی در جریان رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی است که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد از هفته دفاع مقدس تا آغاز دهه فجر در سال جاری اجرا می شود.

 

حجت الاسلام شکری ادامه داد: ویژه برنامه سه شنبه های تکریم، شنبه های با کتاب، رزمایش مواسات و همدلی و دیگر برنامه های محوری کانون های مساجد در جریان طرح ایران قوی در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: استان البرز به عنوان معین طرح ایران قوی در رواق نمایش فعالیت دارد که این مهم با توجه به توانایی استان البرز در زمینه احیاء تئاتر مسجد، برپایی نمایش های مذهبی و آئینی است.

 

برپایی طرح از فرشته تا فرشته ها در قالب طرح ملی ایران قوی

 

« مریم شورمیج» از جمله مدیران برتر فهما در کشور نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: کانون فرهنگی هنری شهید مطهری واقع در مسجد جامع رزکان نو در قالب طرح ایران قوی، ویژه برنامه از فرشته تا فرشته ها را برنامه ریزی کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری افزود: رشد و رونق تئاتر بچه های مسجد در مسجد جامع رزکان نو، برپایی طرح شنبه های با کتاب با هدف معرفی کتاب های معتبر و خوب همچنین برپایی طرح سه شنبه های تکلیف از جمله برنامه های هدفمند و جاری کانون فرهنگی هنری شهید مطهری با توجه به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی کرونایی است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت و اهتمام مدافعان سلامت در طول این ایام، فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رزکان را بر این داشت تا در قالب طرحی با عنوان از فرشته تا فرشته ها از تلاش ها و فعالیت مدافعان سلامت قدردانی کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع رزکان نو خاطرنشان کرد: توجه دادن کودکان و نوجوانان به قدرشناسی از زحمات و تلاش هایی که مدافعان سلامت در جریان شیوع بیماری کرونا از خود نشان داده اند جای قدردانی ویژه دارد.

 

بی تردید پرداختن به موضوع های هنری راهکاری برای تبیین معارف الهی و دینی است، آن چنان که می توان گفت این زبان رمزی برای ترویج پیام های معرفتی و بصیرتی در جهت جامعه ای سلامت و پویا است.

 

طرح ایران قوی فرصتی است تا به واسطه آن سویه های متعدد معرفتی با ارتباط عمیق، دیرینه و معنادار تبیین و ترویج شوند و در این میان زبان هنر مهمترین عنصر در تحقق اجرایی این طرح ملی است.

 

 

کد خبر 1002356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha