آغاز طرح راه مهندسی در سیستان و بلوچستان/ به دنبال تربیت دانشجویان مسئله محور هستیم

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از افتتاح طرح جامع برنامه راه مهندسی خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یک طرح اثر گذار در آینده فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ابوالفضل سرگزی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اگر علم دانشگاهی ما به حل مسائل و حل مشکلات منتهی نشود یعنی آن انتظاری که از تاسیس دانشگاه ها داشته ایم عملی نشده است در طرح راه مهندسی قرار است مشکلی که در مسئله محور نبودن دروس دانشگاهی و عدم اهتمام جدی دانشگاه‌ها به حل مسائل جامعه و کشور وجود دارد این مشکلات از طریق ایجاد یک سری‌تخصص و  آموزش ها به دانشجویان حل شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به عرصه های علمی افزود: در عرصه علمی و اثر گذاری علمی اگر ما با یک دید انقلابی نگاه کنیم قطعا معیار ما انتشار چند مقاله علمی در چند نشریه علمی نخواهد بود بلکه معیار ما اثر گذاری و حل شدن مشکلات کشور، جامعه و  مردم خواهد بود.

 

وی با اشاره به یکی از طرح های راه مهندسی یاد آور شد: در طرح راه مهندسی یک نیروی متخصص که بر مبنای مسئله محوری و حل مسائل جامعه پس از اتمام درس تربیت می شود تا بتواند نقش آفرینی و اثر گذاری در جامعه داشته باشد 

 

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ابراز داشت: در این راه تریبون های  آزاد نیز برگزار می‌شود که دانشجویان در رشته تخصصی خود با حضور اساتید آن دانشگاه وضعیت علمی و وضعیت آن رشته در حوزه دانش‌بنیان را  با توجه به بومی بودن آن در منطقه بررسی می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های بسیج دانشجویی در ایام کرونا افزود: در اوایل شیوع کرونا و تا امروز بسیج دانشجویی اثر گذاری زیادی داشته در حوزه خدمت رسانی در دوران کرونا تقریبا ۸۵ هزار ماسک تولید شد حضور پزشکان در ایستگاه های سلامت و در ضد عفونی مراکز پر رفت و آمد تنها گوشه ای از خدمات بسیج دانشجویی در این ایام بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی همچنان در  بیمارستان ها با کادر پزشکی همکاری خود را ادامه می دهد 
همچنین در دوران کرونا از کادر پزشکی تجلیل به عمل آمده است، بسیج دانشجویی در واقع به دنبال کادر سازی و برداشتن موانع است.

وی با اشاره به حوزه مأموریتی بسیج دانشجویی گفت: حوزه مأموریتی بسیج دانشجویی سطح دانشگاه ها است اما اثر گذاری در فضای خارج از دانشگاه ها در چند سال اخیر پیگیری می‌شود.

 

وی در پایان افزود: در حال حاضر مجموعه گروه جهادی بسیج دانشجویی استان در حاشیه شهر ها فعالیت دارند در بحث کمک های مومنانه ۵۰۰ ملیون تومان اقلام در کل استان توسط بسیج دانشجویی توزیع شده است.

کد خبر 1002375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha