اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی ۲۰ درصد پیشرفت دارد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون ساخت پنج مجتمع آبرسانی روستایی در حال انجام است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«غلامحسین ساقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: مجتمع آبرسانی پرسه سو در شهرستان مرزی راز و جرگلان، 20 درصد پیشرفت دارد که این مجتمع آب آشامیدن مورد نیاز مردم 55 روستا را تامین می کند. 

 


رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در شهرستان مانه و سملقان، مجتمع کهنه جلگه در حال اجرا است و قرار است آب سد چندیر به تصفیه خانه منتقل و در  13 روستا توزیع شود.

 


وی خاطرنشان کرد: در شهرستان شیروان هم مجتمع زیدر- سرانی برای تامین آب مورد نیاز مردم 25 روستا در حال اجرا است و بخش زیادی از روستاها آب رسانی شده است و باقی روستاها هم در چند سال آتی بهره مند می شود.

 


ساقی با بیان اینکه آب ساکنان در 67 روستا قرار است از سد شیرین دره تامین شود، گفت: مجتمع شیرین دره هم قرار است آب مورد نیاز مردم در 34 روستای شهرستان بجنورد و 33 روستای مانه و سملقان را تامین کند.

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: سهم آشامیدن آب برای شهروندان از سد شیرین دره در افق طرح، 18 میلیون مترمکعب و سهم روستاییان 2.5 میلیون مترمکعب است. 

 


وی درباره اعتبار اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی گفت: امسال 540 میلیارد ریال به این طرح ها اختصاص یافته است  که 240 میلیارد ریال از محل منابع توازن ملی و 300 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی است و تاکنون تنها 20 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره مشکلات تامین آب در روستاها گفت: پیش از یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری، ساکنان در 300 روستای استان با تنش آبی روبه رو بودند و ساکنان در 314 روستا هم در مرز رسیدن به تنش آبی بودند، یعنی وضعیت تامین آب در 614 روستا مناسب نیست. 

 


وی با بیان اینکه ساکنان در 83 روستا با تانکر آبرسانی می شوند، افزود: مشکل برخی از روستاها که عمدتا روستاهای بزرگ هستند، حل شده است.

 


رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سند تامین آب پایدار روستایی استان تدوین شده و بر این اساس، حل مشکلات آب در این مناطق 9 هزار و 30 میلیار ریال اعتبار نیاز دارد.

 


 

کد خبر 1002412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha