اتحادیه علمای مسلمان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را باطل دانست

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: این اقدام به طور قانونی و شرعی باطل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» با انتشار بیانیه ای اقدام مراکش در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

این اتحادیه دوباره بر مواضع ثابت خود نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که همچنان مسجد الاقصی، قدس، فلسطین و جولان را در اشغال خود دارد و می خواهد سایر مناطق منطقه را ببلعد، تاکید کرد.

 

این اتحادیه در بیانیه خود که آن را دکتر«علی محیی الدین القره داغی» و دکتر« احمد بن عبدالسلام الریسونی» امضا کرده اند، اعلام کرد: گام جدید عادی سازی بین مراکش و رژیم صهیونیستی با فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام شد. ترامپ تلاش می کند تا لحظه آخر به صهیونیست‌ها خدمت کند. به همین دلیل علمای مسلمان مخالفت خود را از این اقدام اعلام و محکوم کردند.

 

این اتحادیه تاکید کرد: این اقدام از نظر قانونی جایز نیست و با جایگاه مراکش که ریاست کمیته قدس شریف را برعهده دارد، تناسب ندارد. این اقدام با مواضع ملت مراکش که همیشه از آرمان فلسطین حمایت می کند، مغایرت دارد.

 

در این بیانیه آمده است: مردم مراکش برای ملت فلسطین مواضع خود را در مخالفت با هرگونه اشغالگری، تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کردند، زیرا عادی سازی تنها عدم سازش، تجاوز و حمله را افزایش می دهد.

 

اتحادیه علمای مسلمان که مقرآن در دوحه است، بر بی اعتباری به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یا غصب سرزمین فلسطین و حقوق مردم آن و بر پایبندی این اتحادیه نسبت به همه اصول فلسطین تاکید کرد.

 

این اتحادیه از همه ملت‌های اسلامی خواست تا وظیفه خود برای پیروزی فلسطین و مقاومت مشروع شان ضد اشغالگران ادامه دهند.

کد خبر 1002605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha