جهرم میزبان جشنواره استانی شعر می شود

نعمت اللهی گفت: جشنواره استانی شعر در ۲ بخش اصلی و ویژه به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می شود.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به میزبانی جهرم از جشنواره شعر استانی، گفت: این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه به میزبانی جهرم برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به موضوع بخش های این جشنواره، افزود: بخش اصلی این جشنواره شعر به  بیماری کرونا و کادر درمان اختصاص دارد و بخش ویژه جشنواره نیز با موضوغ سنگر دیروز، صلابت امروز (ویژه‌ چهلمین سالگرد دفاع مقدس) است.

 

وی به شرایط و مقررات شرکت در این جشنواره  شعر اشاره کرد و اظهار داشت: برای شرکت‌کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد.

 

نعمت اللهی همچنین با اشاره به اینکه  قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد، بیان کرد: شرکت‌کنندگان بخش مجموعه شعر یا کتاب می‌توانند در هر قالب شعر کهن و شعر نو، دست‌کم ۲۵ قطعه شعر چاپ شده یا آماده‌ چاپ که مرتبط با موضوع فراخوان باشد ارائه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  اشعار به صورت تایپ شده و تنها در قالب فایل WORD و با اندازه‌ قلم ۲۵ همراه با لوح فشرده ارسال شود، خاطرنشان کرد:  شرکت‌کنندگان بخش تک اثر می‌توانند ۲ تا پنج قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان به دبیرخانه ارائه کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه  شاعران طنزپرداز نیز می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های یاد شده به جشنواره ارسال کنند، عنوان کرد: شرکت‌کنندگان باید موضوع شعر را در بالای اثر مشخص کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها و دوره‌های قبلی این جشنواره حائز رتبه شده باشد، تصریح کرد: در صورت احراز این موضوع شعر از جشنواره حذف می‌شود.

 

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم، هر شاعر باید نام ونام‌خانوادگی، میزان تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره همواه خود را در صفحه‌ی اول فایل ارسالی درج کند.

 

وی به نحوه‌ شرکت در جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: علاقمندان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی:   www.injo.ir و تکمیل اطلاعات فرم ثبت‌نام در این جشنواره شرکت کنند.

 

نعمت اللهی با اشاره به اینکه بارگذاری متن باید مطابق با شرایط فراخوان باشد، گفت: امکان ارسال آثار به وسیله جی‌میل به آدرس jahromar1@gmail.com امکان پذیر است.

 

وی با اشاره به اینکه داوران این جشنواره شعر از میان اساتید و پیشکسوتان هنر شعر انتخاب می شوند، گفت: به نفر اول جشنواره لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۳ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۱ میلیون ریال  و نفر سوم نیز علاوه بر لوح تقدیر هدیه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریال تعلق می گیرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ادامه داد: همچنین در بخش ویژه به نفر اول لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۳ میلیون ریال اهدا می شود و نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب علاوه بر لوح تقدیر هدیه نقدی به مبلغ ۱۱ میلیون ریالی و هدیه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریالی اهدا می شود.

 

وی به گاه‌شمار این جشنواره شعر نیز اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت و ارسال آثار پنجم دی‌ماه ۱۳۹۹ بوده و انتخاب اولیه آثار نیز ۱۵ دی‌ماه انجام می شود.

 

نعمت اللهی در پایان عنوان کرد: داوری، آیین پایانی و اعلام نتایج نیز بهمن‌ماه امسال انجام می شود.

 

کد خبر 1002642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha