به نگرش پژوهش مدار نیازمند هستیم

حاجی میرزایی با اشاره به وجود ۶۰۵ پژوهشسرا در کشور گفت: آرزوی من این است، تمام مدارس یک پژوهشسرا باشند. به نگرش پژوهش مدار نیازمند هستیم و برای پیدا کرد پاسخ ابهامات نیازمند افزایش پژوهش هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده که به صورت مجازی  گفت: همه کمالات انسان در صورتی ارزشمند است که محصو ل انتخاب آگاهانه باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: به انسان فرصت داده شده است، مسیر خود را انتخاب کند که این  اعتماد به قابلیت انسانی است.

 

وی ادامه داد: معلمین بر این قابلیت کار می کنند، معلم تراز جمهوری اسلامی در پیوستگی با دانش آموزان روح آنان را جلا می دهد و قدرت تصمیم گیری به آن ها می دهد.

 

وی ادامه داد:او راه را به آنها نشان می دهد، با انتخاب هوشمندانه مسیر درست را نشان می دهد. معلمی غنی ترین و با عظمت ترین مشاغل هستی است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی انسان مورد توجه قرار می گیرد همه دانش بشری پشتوانه چنین رسالتی است. محصول این معلم دانش آموز پرسشگر، خلاق و پژوهشگر است.

 

وی بیان کرد: معلم هایی که چنین ظرفیت را دارند باید مورد تکریم قرار گیرند و مدرسه ای که در کانون این اثر قرار می گیرند با نشاط می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای چنین آموزش و پرورشی خود را آماده می کنیم برنامه ریزی درسی ما برای خلق موقعیت یادگیری باید ابزاری های لازم را برای چنین پیوند ها یی تامین کند.

 

وی تاکید کرد: باید معلمی را تربیت کنند که چنین ظرفیتی را دارا است و مدرسه باید کانون چنین اتفاقاتی باشد. امروز احساس می کنم که از سال قبل جلوتر هستیم که تعداد 58 پژوهشسرا را مجهز به پژوهش های زیست فناوری کرده ایم.

 

حاجی میرزایی گفت: امسال بیش از 100 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها و مراکز کار و دانش گذاشته ایم که توانایی مهارتی دانش آموزان ارتقا دهیم.

وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: از 300 به 605 پژوهشسرا رسیده ایم. آرزوی من این است، تمام مدارس یک پژوهشسرا باشند. به نگرش پژوهش مدار نیازمند هستیم و برای پیدا کرد پاسخ ابهامات نیازمند افزایش پژوهش هستیم. انسان هایی که به قابلیت پژوهش مجهز هستند راه خود را بهتر پیدا می کنند.

 

کد خبر 1002668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha