ایجاد تونل ضدعفونی خودروها و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی میان محرومان توسط اهالی مسجد ارک

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نسب با اشاره به توزیع ۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان به همت اهالی مسجد ارک، گفت: سعی کردیم در اجرای برنامه‌ها، معین دیگر مساجد، محافل و مراکز باشیم و تجاربمان را در اختیار آنها بگذاریم.

حجت الاسلام «سید محمدرضا طباطبایی نسب» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد ارک واقع در خیابان 15 خرداد پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: پس از بیماری کرونا مسجد ارک همانند دیگر مساجد در عرصه های مختلف خدمت رسانی و مهار این بیماری پیشقدم شدیم، به طوری که بیش از 10 هزار ماسک به صورت رایگان در میان کسانی در برنامه های مسجد شرکت می کردند، توزیع کردیم.

 

امام جماعت مسجد ارک با بیان اینکه برنامه های این مسجد پس از شیوع این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، تصریح کرد: در مناسبت های مختلف که در این مسجد برگزار می شود، سعی کردیم که در میان شرکت کنندگان اقلام بهداشتی توزیع و با راه اندازی تونل ضدعفونی کننده، خودروهایی را که برای شرکت در برنامه های مسجد ارک تردد می کنند، ضدعفونی کنیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب خاطر نشان کرد: همچنین سعی کردیم در برگزاری برنامه ها، معین دیگر مساجد، محافل و  مراکز باشیم و با تجاربی که در برگزاری برنامه ها داریم به آنها کمک کنیم.

 

امام جماعت مسجد ارک با اشاره به توزیع پنج هزار بسته معیشتی پس از شیوع بیماری کرونا در میان نیازمندان گفت: سامانه ای طراحی و کسانی را که به دلیل شرایط کرونا دچار آسیب های اقتصادی شدند، در این سامانه ثبت کردیم و خدمت رسانی به آنها در چند مرحله در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه گروه جهادی این مسجد در ابتدای هر ماه قمری، طرح صدقه اول ماه برای ذبح مرغ جهت کمک به نیازمندان را اجرایی می‌کند و در قالب رزمایش همدلی به دست خانواده‌های نیازمند می رساند.

 

وی با اشاره به توزیع غذای گرم در میان خانواده های نیازمند خاشیه شهر تهران گفت: در آشپزخانه ای که  در جوار مسجد تعبیه شده، غذای گرم میان نیازمندان حاشیه نشین تهران در چند نوبت توزیع شده است و با توجه به موقعیت مسجد ارک که در یک مکان اداری واقع است و بیشتر مخاطبین و مراجعه کنندگان آن بازاریان، کارمندان و رهگذران هستند، سعی می کنیم که در شرایط بحران کرونا به آنها بسته های بهداشتی ارایه و برای پیشگیری از این بیماری به آنها آموزش های لازم را ارائه کنیم.

 

امام جماعت مسجد ارک خاطرنشان کرد: برنامه های مسجد ارک از زمان شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است. ما معتقدیم که مسجد تعطیل نباید باشد و  معیشت، عبادت و سلامت همه با هم باید باشند.

 

کد خبر 1002780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha