گسترش کیفی فرهنگ مورد توجه جبهه فرهنگی باشد/ در حوزه تربیت هنرمند متعهد موفق نبوده ایم

آهنگر با اشاره به اینکه کادرسازی و تقویت هنرمند انقلابی از اولویت‌ها است، گفت: با وجود گذشت ۴۱ سال از انقلاب ما هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که در تربیت هنرمند انقلابی، موفق هستیم اگر موفق بودیم آثارش را باید مشاهده می‌کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احسان آهنگر» امروز (22آذر) در نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مازندران که با حضور « میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور به میزبانی حوزه هنری استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که دغدغه تحقق فرهنگی در انقلاب در بین گروه‌های مردمی بیش از نهادهای حکومتی است‌.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا تاکید کرد: رمز موفقیت در  عرصه فرهنگی انقلاب تشکیل جبهه است و هم افزایی ضرورت دارد، نیروهای مردمی فعال هستند، ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

 

آهنگر خاطرنشان کرد: امروز بعد از هفت سال از ارائه دستورالعمل بر لزوم تشکیل جبهه فرهنگی، دور هم جمع شدیم و با هم بحث می‌کنیم، در حالی‌که باید خروجی کار حل دغدغه‌های فرهنگی بود.

 

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا تصریح کرد: شاید برای تحقق اهداف موانع ایجاد کردیم، بسیاری از نیروها در عرصه فرهنگی تلاش بی‌وقفه دارند، ما اگر کار هم نکنیم نیروهای مردمی ما آتش به اختیار در حال فعالیت هستند.

 

این مسئول ادامه داد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث خودجوش بودن فعالیت‌ها ضرورت دارد، آن‌طور که باید عمل نمی‌کنیم، در قرارگاه فرهنگی وظیفه اگر خوب انجام نشود و بگوییم بچه‌های بسیجی پای کار هستند صحیح نیست تا چه وقت نقشه راه نداشته باشیم؟

 

وی اضافه کرد: باید هم‌افزایی و تعامل در کشور را ببینیم، باید بیش از اینها توجه شود، تحقق جبهه به‌عنوان شاه کلید موفقیت باید از شاخص‌ها باشد.

 

آهنگر با اشاره به اینکه کادرسازی و تقویت هنرمند انقلابی از اولویت‌ها است، گفت: با وجود گذشت ۴۱ سال از انقلاب ما هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که در تربیت هنرمند انقلابی، موفق هستیم اگر موفق بودیم آثارش را باید مشاهده می‌کردیم.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا اعلام کرد: متاسفانه هنرمندان زیادی وجود دادند اما هنرمند انقلابی دیده نمی شود یا هست یا اصلا نیست! باید تعریف دقیقی از هنرمند انقلابی داشته باشیم، گسترش کیفی فرهنگ مسئله مهم بعدی است که بر گسترش کمی ارجعیت دارد.

 

این مسئول تاکید کرد: نباید امثال ابراهیم حاتمی کیا کم باشند که هستند!! باید دست به دست هم داده و ضعف در شناسایی هنرمندان را برطرف کنیم یا نتوانستیم خوب استفاده کرده یا جذب کنیم.

 

آهنگر خاطرنشان کرد: ما روی هر هنرمند به هر بهانه‌ای یک خط کشیدیم؛ نگاه را تغییر بدهیم و دافع نباشیم، ضعف در شبکه‌سازی داریم، هنوز که هنوز است متفرق هستیم، شبکه هنرمندان اسلامی کجا باید شکل بگیرد؟ گره‌ها را در حوزه‌های مختلف باز کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا اذعان کرد: در کنار آموزش باید نسبت به آرمان‌های انقلاب توجه بیشتری داشته باشیم، حوزه هنری به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، راه رسیدن به همه اینها اتحاد به معنای واقعی کلمه است.

کد خبر 1002867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha