هنرمند انقلابی باید زمینه معرفی هنر مازندران به دنیا را فراهم کند

حجت الاسلام شفیعی مازندرانی گفت: هنرمند انقلابی باید زمینه عرض اندام هنر استان مازندران را در خارج از کشور فراهم کند برای تحقق این مهم از توانمندی‌ها استفاده شود، زحمات سی ساله در حوزه هنری نباید به هدر رود در این خصوص باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام و المسلمين «سيد احمد شفيعي مازندراني » امروز (22آذر) در نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مازندران که با حضور « میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور به میزبانی حوزه هنری استان برگزار شد، با اشاره اقسام عبادت، بیان کرد: جلوه هنر خداوند که مصداق زیبایی ایشان است را می توان در قالب هنر نشان داد، هنرمند اگر متعهد باشد در این زمینه قدم برمی‌دارد.

 

رئيس حوزه علميه مصطفي خان ساري ضمن اعلام خدمت ۱۴ ساله‌اش در استان، گفت: استعدادهای بالقوه زیادی در استان داریم که متاسفانه هویت داده نشده، نمی‌دانیم اشکال در کجا است، از دوران تاسیس حوزه هنری تاکنون زحمات فراوانی نیز کشیده شده است‌.

 

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: برای جلوگیری از هدررفت زحمات هنرمندان، باید از کسرت به وحدت رسید، برگزاری نمایشگاه و به نمایش گذاشتن هنر با هدف متعالی همراه باشد.

 

این استاد ممتاز خوشنویسی گفت: هنرمند انقلابی باید زمینه عرض اندام هنر استان مازندران را در خارج از کشور فراهم کند و از توانمندی‌ها استفاده شود، زحمات سی ساله در حوزه هنری نباید به هدر رود در این خصوص باید برنامه‌ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پدر مرحوم خود به ساری مهاجرت کرده، يادآورشد: هميشه و در همه حال قدردان محبت مردم ساری نسبت به بيت حجج اسلام شفيعي است.

 

اين استاد خوشنويسي كه 30سال فعاليت در عرصه خط را در كارنامه خويش دارد، خاطرنشان كرد: از محضر اساتيد زيادي و در رأس آن استاد اميرخاني تلمذ نموده است.

 

حجت الاسلام شفيعي مازندراني با بيان اينكه از سال 62موفق به اخذ مدرك ممتاز در رشته خوشنويسي شده، گفت: در حال حاضر چهار روش خوشنويسي نسخ، ثلث، نستعليق و شكسته نستعليق را به صورت حرفه اي قلم مي زند.

 

وی بیان کرد: بايستي موسسه اي براي آموزش فوق ممتاز رشته خوشنويسي در استان ايجاد شود و خودش(حجت الاسلام سيد احمد شفيعي) نیز حاضر به تدريس در اين ديار است.

کد خبر 1002873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha