توجه جدی به صنایع خلاق به منظور بهره‌مندی از دانش روز

ستاری بر توجه جدی به صنایع خلاق به منظور بهره مندی از دانش روز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سورنا ستاری» عصر امروز (22 آذر) در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در مراسم افتتاح بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و بازدید از نمایشگاه فناورانه و دانش بنیان این واحد دانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد ظرفیت های خوبی را در بخش های مختلف علمی و تکنولوژی دارد و باید به خوبی از آنها بهره گیرد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به در اختیار قرار دادن یک سایت در حوزه دانش بنیان، توسط دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه نشان داده تحول فرهنگی جدی در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است و گام های خوبی در راستای رشد علم و فناوری برداشته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید به جایی برسد که عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل شرکت‌های دانش بنیان کسب کند، ادامه داد: این دانشگاه نباید به شهریه دانشجویان متکی باشد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: عدم اتکا به شهریه دانشجویان به عنوان یک اتفاق مهم در دانشگاه آزاد اسلامی اراک محقق می‌شود چرا که این واحد دانشگاهی هم شرکت‌های دانش بنیان و هم استارتاپ‌های موفقی دارد.

 

ستاری در ادامه با اشاره به فعالیت یک شرکت هایی در حوزه صنایع خلاق در کشور گفت: ایران اسلامی یک هزار شرکت در حوزه صنایع خلاق دارد که در بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد راهبردی برای صنایع خلاق پیش‌بینی شده تا فعالیت در این بخش را مدیریت کند، ادامه داد: در حوزه اقتصاد و دانش بنیان به صنایع خلاق برای استفاده از دانش روز توجه جدی شده است.

 

گفتنی است، در این مراسم ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که شامل، ۸هزار مترمربع فضاهای بهسازی و نوسازی شده (ساختمان سرای نوآوری تکنولوژی نساجی، ساختمان مرکز پرستاری درمان در منزل، ساختمان ستاد مرکزی بازار نوآوری و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات) و همچنین ۱۲ هزار متر مربع از محوطه بهسازی شده این مجموعه افتتاح شد.

کد خبر 1002894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha