عملیات اجرایی احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی جنوب کشور در آبادان آغاز شد

بزرگترین بازار عرضه ماهی جنوب کشور و چندین پروژه سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری آبادان با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، عملیات اجرایی احداث بزرگترین بازار عرضه ماهی جنوب کشور و چند طرح پروژه مهم سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری عصر امروز (شنبه ۲۲ آذر) در آبادان آغاز شد. این پروژه های مهم سرمایه گذاری در فاز نخست در مجموع با اعتباری بالغ پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال آغاز به کار می کنند.

 

«محمودرضا شیرازی» در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی احداث بزرگترین بازار ماهی جنوب کشور که با حضور مسئولین و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: طرح احداث بازار بزرگ ماهی در مساحتی حدود ۶۵ هزار متر مربع در محل بلوار شطیط یکی از بزرگترین طرح‌های مشارکتی سرمایه گذاری شهرداری آبادان است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

شهردار آبادان افزود: این طرح شامل سالن‌های فروش، سردخانه‌ها، کارگاه‌های وابسته، بارانداز‌ها و باسکول، پارکینگ و رستوران‌های دریایی و اسکله تفریحی است.

 

وی به دیگر پروژه های مشارکتی شهرداری آبادان با بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: ساخت نوار‌های تجاری با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه های احداث مجتمع‌های تجاری _ اداری زندیه، آرمان ذوالفقاری و معلم نیز در مجموع با اعتباری بالغ بر حدود ۲ هزار میلیارد ریال از جمله طرح‌های مهم سرمایه گذاری هستند که از امروز به صورت رسمی کار احداث آنها آغاز شد.

 

شیرازی با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های سرمایه گذاری دیگر نیز مراحل فراخوان خود را گذرانده اند تصریح کرد: به زودی عملیات اجرایی آنها نیز آغاز  می‌شود و به این ترتیب حجم سرمایه گذاری حدود پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان ریال توسط شهرداری آبادان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد مجتمع‌های تجار _ اداری، مسکونی و تفریحی، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارند اضافه کرد: در فاز اول طرح احداث بازار عرضه ماهی حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم و پس از اتمام کامل طرح ۶۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

 

شهردار آبادان عنوان کرد: همچنین در نوارهای تجاری ۷۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم، در ساختمان های آرمان، معلم و زند ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم و به طور تقریبی حدود ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح ها مشغول به کار خواهند شد.

 

وی مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی را کلید توسعه متوازن شهری آبادان دانست و یاد آور شد: به همین دلیل برنامه ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام داده ایم و از همه سرمایه گذارانی که دل در گروی آبادی آبادان دارند و می‌توانند در ایجاد فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مشارکت کنند به صورت ویژه استقبال خواهیم کرد.

 

کد خبر 1002897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha