لزوم حمایت مادی و معنوی از جشنواره ملی تیرنگ/ سینما سپهر با فروش مولن روژ بازسازی می شود

معصومی گرجی با بیان انیکه فاز اول بازسازی سینما سپهر با فروش سینما مولن روژ(فرهنگ) انجام خواهد شد، گفت: سینما ایران در زمین ۵۴۰متری با ورود سرمایه گذار تحت عنوان پردیس سینمایی ایران با برخورداری از ۶سالن سینما احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(22آذر) در نشست صمیمی کارکنان و کارشناسان حوزه هنری مازندران با «میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور به اقبال عمومی هنرمندان کشور به جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ که توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران در بخش‌های اجراهای خیابانی، اجراهای پژوهشی و نمایشنامه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و اهمیت رعایت پروتکل‌های مربوط به آن این رویداد فرهنگی هنری صرفا در بخش نمایشنامه برگزار می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: تنها استانی هستیم در واحد نمایش مجوز برگزاری جشنواره ملی داریم. شانزدهمین دوره تیرنگ را داریم ۵نمایش نامه آماده‌است در بخش جوایز یا چاپ آثار کمک کنید. حذف جشنواره سوره مهر لطمه بزرگی به گروه های نمایشی زد؛ جشنواره نیرنگ توانست نام سوره مهر را در کشور زنده کند.

 

وی به اجرای موفق نمایش خیابانی «من یک سلیمانی هستم» در میدان شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری سوگواره چرخ دل درایام اربعین، اجراهای پرده خوانی، تولیدات نمایشی در قالب تعزیه  و نمایش طنز نیز از خدمات خوب حوزه هنری استان است.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر۱۷کار فرهنگی هنری در ایام کرونا برای نمایش در فضای مجازی تولید شد، اظهار کرد: در دو بخش آفرینش های ادبی و موسیقی و انفورماتیک فاقد نیرو انسانی هستیم امید است براساس نیازهای استان فراخوان جذب نیرو داده شود.

 

معصومی گرجی به تولید فیلم و فیلم نامه  و برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم سازی اشاره کرد و افزود: به خاطر شیوع کرونا کارگاه ها تعطیل شد امیدواریم با همکاری مرکز شرایطی فراهم شود تا کارگاه های تخصصی با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه بخش هنرهای تصویری برای تولید فیلم کوتاه نیاز به حمایت مالی دارد، یادآورشد: تولید مستند زندگی آیت الله «محمدکوهستانی»(ره) از مفاخر علمی و دینی استان در دستور کار قرار دارد .

 

معصومی گرجی با اشاره به افتخار آفرینی کارشناس واحد گرافیک حوزه هنری استان در جشنواره طراحی پوستر  با عنوان «خاتم سلیمان» و کسب رتبه برتر در جشنواره تئاتر استان ،گفت: چندین سال است اعتبار به کتابخانه تخصیص نمی یابد انتظار می رود به کتابخانه تخصصی هنر هفتگانه توجه شود.

 

وی به برگزاری مسابقات کتابخوانی که به همت کتابخانه تخصصی حوزه هنری استان انجام می شود اشاره کرد ویادآورشد: مسابقه ملی کتابخوانی علمدار ۴۵۰نفر شرکت کننده داشت؛ ۲۰۰جواب درست دریافت کردیم و ۱۷نفر در قرعه کشی برنده شدند .

 

معصومی گرجی با بیان اینکه مالکیت 5سینما در استان با حوزه هنری مازندران است، افزود:۳سینما فعال و ۲سینما غیر فعال در استان وجود دارد.

 

وی درخصوص تعدیل نیرو در سینماهای استان به واسطه شیوع کرونا و تعطیلی سینماها گفت: سینما ازشیوع کرونا تعطیل شد از ۲۰نفر پرسنل ۱۶نفر تعدیل شدند.

 

معصومی گرجی با بیان انیکه فاز اول بازسازی سینما سپهر با فروش سینما مولن روژ(فرهنگ) ساری انجام خواهد شد، افزود: سینما ایران در زمین ۵۴۰متری قرار دارد و تلاش داریم با ورود سرمایه گذار پردیس سینمایی ایران با برخورداری از 6سالن سینما در این زمین احداث شود.

 

وی با بیان اینکه 140اثر در بحث کرونا، گرامیداشت هفته هنر انقلاب سلامی و دفاع مقدس،عزاداری  اربعین و محرم و شهادت شهید فخری زاده به همت حوزه هنر استان تولید شد، اظهار کرد: طی این هفت ماه بدون یک ریال دریافت بودجه تمام هنرمندان شاخص استان فقط با یک لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

 

به گزارش شبستان، کارکنان و کارشناسان حوز هنری در این نشست صمیمی از دغدغه های خود درخصوص همسان سازی حقوق پرسنل با سایر دستگاه های اجرایی، صدور احکام کارگزینی پرسنل کار معین فاقد حکم کارگزینی، تبدیل وضعیت پرسنل پیمانی به رسمی، تغییر صندوق بازنشستگی حوزه  هنری، تامین اعتبار برای کتابخانه، دریافت بودجه برای خرید بخش تولید فیلم و بهره مندی از بیمه تکمیلی سخن گفتند.

 

کد خبر 1002926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha