استقرار سوپروایزر تنفسی در بیمارستان‌های مازندران/مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

موسوی گفت: برای اولین بار در کشور سوپروایزر تنفسی در بیمارستان‌های مازندران مستقر می‌شوند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، از استقرار سوپروایزر تنفسی در بیمارستان‌های مازندران خبر داد و اظهار کرد: نظارت بر وضعیت مراقبت تنفسی و اکسیژن‌رسانی به بیماران به‌ویژه در بخش‌های کرونایی و هماهنگی با پزشکان معالج جهت رسیدگی فوری به وضعیت بیماران بدحال از اهداف اجرای این طرح است.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره توصیه‌های مهم در روزهای کرونایی بیان کرد: در حال حاضر آنچه که قطعا در کنترل کووید ۱۹ موثر است حذف تجمعات است و نباید بگذاریم هیچ تجمعی صورت بگیرد و باید قرنطینه خانگی داشته باشیم.

 

وی هدف‌گذاری در دانشگاه را کاهش مرگ و میر بیماران عنوان کرد و افزود: باید جوانب مختلف خطر دیده شود و در صورت ناقص بودن فرآیندهای کنترل و درمان بیماری، فرآیند اصلاح شود که لازمه آن  اصلاح فرآیندها پایش مداوم آن است.

 

موسوی با اشاره به اینکه برای کنترل کرونا فعلا شاه کلیدی وجود ندارد، تصریح کرد: با انجام تنها یک توصیه  بهداشتی نمی شود بیماری را کنترل کرد و باید همه توصیه‌های بهداشتی را باهم انجام دهیم تا بتوان این بیماری را تا حدودی کنترل کنیم.

 

این مسئول با بیان اینکه هدف ما محدود کردن زندگی مردم نیست، گفت: امنیت و سلامت مهمترین نعمت‌های هر جامعه هستند و این بیماری بلایی سر دنیا آورد که اگر به پروتکل‌های بهداشتی توجه نشود همه را درگیر و این نعمات الهی را به خطر می‌اندازد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه درحالی که کشور درگیر پیک سوم بیماری است استان مازندران همچنان درگیر پیک دوم است، افزود: رنگ‌بندی شهرها از اختیارات استانی نیست بلکه بر اساس مصوبه ستاد ملی است که با افزایش تعداد بیماران به سمت رنگ تیره‌تر می‌رود.

 

موسوی گفت: هم اکنون ۹۴۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

کد خبر 1002933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha