متخصص طب سنتی ایرانی به سئوالات پزشکی کاربران فضای مجازی پاسخ داد

متخصص طب سنتی ایرانی به سئوالات متنوع کاربران فضای مجازی پاسخ داد و در خصوص دمنوش مناسب ایام کرونا گفت: دم کرده عناب، سپستان، گل ختمی و یک قاشق مرباخوری آویشن در یک لیوان آب جوش مؤثر است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محدثه کمالی شنبه شب (22 آذر ) در برنامه آنلاین مطب در خانه در پاسخ به سوال یکی از کاربران که پرسید برای درمان یا پیشگیری از کرونا باید دمنوش های با طبع گرم استفاده کرد یا با طبع سرد؟ برای درمان بیماری کرونا آیا بهتر است از بابونه شیرازی یا بابونه گاوی استفاده کرد؟ گفت: مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها است؛ هیچ چیزی نمی تواند جایگزین این سه اصل در پیشگیری از کرونا شود.

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی افزود: در مورد مصرف دمنوش های با طبع گرم یا سرد، این نکته را متذکر شوم که نباید افراط شود بلکه اعتدال را رعایت کنید؛ در درمان کرونا دمنوش مناسب شامل 10 عدد عناب، 5 عددسپستان، یک قاشق مرباخوری گل ختمی و یک قاشق مرباخوری آویشن در یک لیوان آب جوش و سپس دم دادن و صاف کردن آن و در نهایت میل کردن با یک قاشق چای خوری عسل کمک کننده است.

 

 

وی در مورد بابونه شیرازی یا بابونه گاوی هم با این توضیح که باید مراقب آلرژی نسبت به داروهای گیاهی باشید، اظهار کرد: بابونه شیرازی طبع ملایم تری نسبت به بابونه گاوی دارد.

 

 

دکتر کمالی به خانم 24 ساله ای که فاقد بیماری زمینه ای است، فشار خون وی همیشه 9 روی 6 است که گاهی با بلند شدن از جای خود دچار سرگیجه می شود و افت فشار خون پیدا می کند؛ پاسخ داد: اینکه شما بیماری زمینه ای ندارید تصور می کنم پیگیری لازم را انجام دادید و تحت نظر متخصص ویزیت شدید و آنچه تجویز شده است دریافت کردید و در حال حاضر هم می خواهید از طب سنتی بهره مند شوید؛ برای تقویت بدن و برای کاهش سرگیجه و کاهش افت فشار خون عصاره گوشت مؤثر است ( گوشت گوسفند کم چرب را با چند تکه قطعات نگینی شده بِه و چند تکه نگین شده سیب درختی مخلوط کرده و با ادویه جات زیره و زعفران داخل شیشه کوچک ریخته و درب آن را محکم بسته و در یک قابلمه پر از  آب که جوش آمد با حرارت ملایم به مدّت 5  الی 6 ساعت بپزد و مایعی در داخل شیشه جمع می شود ) این عصاره گوشت را چهل روز صبح ها به اندازه یک فنجان میل کنید تا بهتر شوید.

 

 

وی به یکی دیگر از کاربران فضای مجازی که نوع روغن گیاهی برای ضخیم تر شدن ساقه مو و رفع خشکی آن را پرسید، گفت: روغن های گیاهی خوب برای تقویت موها، روغن بادام شیرین و روغن نارگیل است که ترکیب این دو روغن را بعد از استحمام و قبل از اینکه موها را خشک کنید، ساقه مو را آغشته به آن کنید، سپس موها را با سشوار خشک کنید و بعد از آن هم مقداری از ترکیب روغن نارگیل و بادام شیرین به ریشه مو بزنید که در نرم و لطیف کردن مو کمک کننده است.

 

 

دکتر کمالی در پاسخ به فردی که راهکارهایی در مورد ریزش مو، رفع جوش های صورت و از بین بردن خطوط اخم و لبخند خواسته بود؛ تصریح کرد: استفاده از روغن «دانه مورد» و روغن «بنه» مفید است ترکیب این دو روغن برای تقویت مو و کاهش ریزش مو کمک کننده است که از مراکز معتبر و داروخانه ها می توان این روغن ها را تهیه کنید، ریشه مو باید آغشته به این ترکیب روغنی شود تا جلوی ریزش مو گرفته شود.

 

 

وی ادامه داد: در مورد رفع جوش صورت هم باید آزمایش هایی که متخصص پوست برای شما تجویز می کند انجام دهید، اگر یبوست دارید باید رفع شود به این شکل که صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب ولرم ریخته و یک قاشق مربا خوری گل قند (داروی گیاهی ) در آن حل کرده و میل کنید که 40 روز استفاده از این دستور، یبوست را رفع می کند، بعد از این مدت بدن که پاکسازی شد از ماسک های صورت استفاده کنید، می توانید آرد نخود خام و آرد جو را به صورت پودر درآورده و همراه با گل بابونه و آب روی ماست کم چرب به شکل خمیر درآورده و هفته ای حداکثر یک مرتبه روی پوست گذاشته بعد از 15 دقیقه شستشو دهید و سپس محلول تونیک را به صورت بمالید، همچنین روزی یک بار هم شستشوی با ژل را بر روی صورت انجام دهید، این تونیک چربی های اضافه پوست را می گیرد و پوست را تمیز و پاک می کند در آخر از کرم آب رسان استفاده کنید.

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی برای از بین بردن خطوط اخم لب و ابرو هم گفت: می توانید از روغن بادام شیرین، استفاده کنید و هرشب یا صبح ها این روغن را به پوست صورت زده و بعد از حدود 12 ساعت صورت را بشویید.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درمان یائسگی زودرس چیست؟ گفت: گیاه پنج انگشت برای درمان یائسگی زودرس مؤثر است، امّا تحت نظر یک متخصص طب سنتی از این گیاه استفاده کنید.

 

 

دکتر کمالی به شخصی 41 ساله که سردردهای یک طرفه دارد و زمان سردرد نصف قرص ریلایف مصرف می کند؛ پاسخ داد: احتمالاً به میگرن مبتلا هستید، اگر  تا به حال تست نورولوژی  انجام ندادید حتماً تحت نظر یک متخصص نورولوژی باشید؛ امّا برای کمک گرفتن از طب سنتی لازم است سبک زندگی خود را تغییر و استرس ها را کاهش دهید، ورزش مناسب روزانه 20 دقیقه پیاده روی داشته باشید و اگر یبوست دارید رفع شود؛ همچنین پاکسازی بدن را تحت نظر متخصص طب سنتی انجام دهید.

 

 

دکتر کمالی درباره پاکسازی بدن علاوه بر دستور خاکشیر که در بالا توضیح داده شد، اظهار کرد: همچنین دمنوش بابونه و دمنوش بادرنجوییه (به شرط نداشتن تیروئید) مصرف کنید؛ الگوی خواب را اصلاح کنید شب ها زود بخوابید و از غذاهای چرب، پنیر، قهوه، کافی میکس، غذاهای خمیری، عدس، فست فود و سرخ کردنی، غذاهای تند و تیز و شور و گوشت گاو و شتر پرهیز کنید همچنین در این 40 روز از سوپ سبزیجات استفاده کنید و خرما، گردو، پسته و شنبلیله را کمتر مصرف کنید و میوه های خشک مانند انجیر، زردآلو، برگه هلو و مغز بادام محلی مفید است؛ به جای لبنیات شیربادام بخورید به مدت 40 روز این دستور را اجرا کنید قبل از آن ویزیت نورولوژی هم داشته باشید.

 

 

وی به فردی که داروی طب سنتی برای درمان مزاج سودا درخواست کرد؛ پاسخ داد: تشخیص مزاج حتماً باید تحت متخصص طب سنتی باشد؛ به طور کلی برای مزاج سودا خاکشیر و تخم شربتی و گل قند گزینه های مناسبی هستند.

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی در مورد درمان برای عفونت گلو و بوی بد دهان که سوال یکی از کاربران بود؛ بیان کرد: برای عفونت گلو لازم است توسط پزشک معاینه شوید، برای رفع بوی بد دهان هم قطره پرسیکا از داروخانه تهیه و داخل دهان و ته حلق غرغره کنید.

 

 

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روغن سیاهدانه برای عفونت سینوزیت مؤوثر است؟ گفت: دمنوش مرزنجوش و آویشن روزانه یک لیوان همراه با یک قاشق چای خوری عسل کمک کننده است، همچنین بخور مرزنجوش و آویشن هم هفته ای دوبار انجام شود؛ پیشانی، گونه ها و زیر لب را با روغن سیاهدانه روغن مالی کنید و ماساژ دهید که این کار روزی یک بار به مدّت یک ماه مؤثر است همچنین در فصل سرما کلاه بپوشید.

 

  

کد خبر 1002941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha