۱۵ دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره سرود سردار آسمانی

دبیراجرایی جشنواره سراسری سرود بچه های مسجد-سردار آسمانی- گفت: آخرین مهلت بارگزاری و ارسال اثر از طریق سامانه فهما، ۱۵ دی ماه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدجوادابراهیمی زاهد، شامگاه شنبه(۲۲ آذر) در کارگاه آموزش مجازی(توضیحات پیرامون آیین نامه جشنواره سراسری سرئد سردار آسمانی، نحوه بارگزاری و ارسال آثار از طریق سامانه بچه های مسجد) گفت: جشنواره سراسری سرود بچه ها مسجد با عنوان سردار آسمانی برگزار می شود.

 

 

دبیراجرایی جشنواره سراسری سرود سردار آسمانی یکی از اهداف این جشنواره را تشویق هنرمندان فعال در جهت تولید آثار فاخر با محوریت ایثار و شهادت و معرفی ظرفیت ارزشمند کانون های مساجد به عموم عنوان کرد و محور آثار را ایثار و شهادت با موضوع شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، وطن، ترور، سلامت، امر به معروف و...ذکر کرد.

 

 

وی توجه به شاخص های فعالیتی و عملکردی سردار دلها از جمله ولایت پذیری، شجاعت، تدبیر و...را در تولید آثار مورد اشاره قرار داد و سپس به نحوه برگزاری جشنواره اشاره و اعلام کرد: آخرین مهلت بارگزاری و ارسال اثر 15 دی ماه، اعلام نتایج اولیه داوری 20 دی ماه و اعلام نتایج نهایی جشنواره وگروه های برتر 30 دی ماه است.

 

 

ابراهیمی زاهد یکی از مهمترین شرایط شرکت در جشنواره را عضویت در یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و اظهار کرد: آیین نامه جشنواره به 279 مربی وسرپرست گروه سرود سراسر کشور اطلاع رسانی شده است.

 

 


مسعود نکویی، از اساتید کشوری و ارزیاب سرود های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در طرح فهما سال 98 هم با متذکر شدن این مطلب که مقام معظم رهبری بر کیفیت سرود تأکید دارند؛ افزود: سرود باید به گونه ای باشد که در همه جا قابل ارزیابی و شرکت باشد.

 

 

وی انتخاب محتوای مناسب برای استفاده در سرود را مورد تأکید قرار داد و با انتقاد از شعر بر روی آهنگ های آنچنانی؛ تصریح کرد: داوری بر اساس شعر خوب، محتوای صحیح، آهنگسازی خوب و درست به همراه سازبندی خوب بدون استفاده از اُرگ و ریتم مخصوص مجالس است.

 

 

نکویی با بیان اینکه کامل بودن بیان، استفاده از تکنیک های سرود و اینکه آهنگ بیشتر از صدای خوانندگان شنیده نشود از دیگر ملاک های داوری آثار است؛ گفت: آواز ایرانی، تعزیه، موسیقی مذهبی و... همه کلام محور و محتوا محور است و همیشه کلام فارسی از موسیقی آن جلوتر بوده است؛ یعنی موسیقی کمک به شعر می کرده بر خلاف بعضی کشورها که موسیقی بی کلام غالب بوده؛ پس شعر راهبری می کند و باید آنقدر دقت داشته باشیم که هنگام گذاشتن موسیقی روی آن، موسیقی شعر را تقویت و نه تضعیف کند.

کد خبر 1002942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha