۶۴ پروژه پویش ره سلامت در خراسان جنوبی افتتاح شد

۶۴ پروژه پویش ره سلامت در خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۲۴ میلیارد ریال به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروز آبادی» صبح امروز (23 آذر) در آیین افتتاح پروژه های یازدهمین پویش ره سلامت در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: موج سوم کرونا با همکاری مدافعان سلامت و همراهی مردم شکسته شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به وجود 14 بیمارستان و یک هزار و 456 تخت ثابت در استان، گفت: تخت های ویژه از 102 به 194 تخت افزایش یافته است.

 

وی به فعالیت پنج مرکز تحقیقات و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 60 پروژه عمرانی با 43 هزار متر مربع در دست اجرا است که تا پایان دولت قابلیت بهره برداری دارد.

 

دهقانی فیروزآبادی از راه اندازی دانشکده داروسازی و پذیرش 25 دانشجو خبر داد و گفت: تاکنون 12 مرکز جامع سلامت شبانه روزی شده و آزمایشگاه ویروس شناسی در اسفندماه سال گذشته راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به افتتاح 64 پروژه عمرانی و تجهیزاتی در یازدهمین پویش ره سلامت در استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: پروژه های عمرانی با 14 هزار و 990 مترمربع با اعتبار 112 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 10 خانه بهداشت، سه پایگاه جامع سلامت و 6 پایگاه اورژانس 115 در استان افتتاح می شود، افزود: همچنین توسعه اورژانس شفای بشرویه، آموزشگاه بهورزی بیرجند، 2 دستگاه اکسیژن ساز، 17 تخت ویژه و سه دستگاه سی تی اسکن در شهرستان های طبس، فردوس و نهبندان از دیگر پروژه های افتتاحی است.

 


دهقانی فیروز آبادی با اشاره به افتتاح هشت مرکز جامع سلامت با چهارهزار مترمربع در استان، گفت: در مجموع برای افتتاح 64 پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یک هزار و 124 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

 

کد خبر 1002943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha