پیوند جامعه نخبگان با دین موضوعی مهم و محوری است

آیت الله عابدینی گفت: پیوند جامعه نخبگان با دین یکی از موضوعات مهم و محوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با علی رجب‏‌پور رئیس جدید بنیاد نخبگان استان قزوین بیان کرد: پیوند جامعه نخبگان با دین یکی از موضوعات مهم و محوری است، نگاه رهبری نسبت به جامعه نخبگانی کشور همان نگاه قرآنی و دینی است و ‌باید تلاش کنیم بر محور این نگاه ارزشمند گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر خاستگاه دینی و قرآنی شکل‌گیری جامعه نخبگانی کشور را بیابیم و تلاش کنیم بر محور آن‌ حرکت کنیم، قطع یقین شاهد تحولات عظیمی در این عرصه خواهیم بود و این همان رسالتی است که لازم است دنبال کنیم.

 

وی عنوان کرد: قرآن از منشأ برکات الهی نازل شده و کتاب و ذکر مبارک است و اگر می‌خواهیم حرکت مان برکت داشته باشد، باید خاستگاه و ویژگی قرآنی را در آن برجسته کنیم.

 

آیت الله عابدینی ارتباط و تعامل با نخبگان جهان، به ویژه جهان اسلام را ضروری دانست واظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که در این عرصه می‌تواند صورت بگیرد، تعامل با نخبگان جهان، به ویژه جهان اسلام است و در این خصوص باید تلاش کنیم هر ۲ طرف از تجربیات و توانمندی‌های یکدیگر برای رشد و پویایی بیشتر بهره‌مند شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در عرصه‌های امنیتی نقش‌آفرین و اثرگذار هستند، جزوی از جامعه نخبگان محسوب می‌شوند، یادآور شد: چهره‌هایی چون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که پای استکبار را از منطقه قطع کردند و داعشی را که از سوی آمریکا، انگلیس، غرب و عربستان پدید آمده بود را نابود کردند نیز نخبگان عرصه امنیت محسوب می‌شوند.

 

کد خبر 1002992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha