لزوم تدابیر لازم در راستای حفظ مزارع و باغات از سرمازدگی در جهرم

جوکار گفت: باغداران و مزرعه داران با استفاده از روش های مناسب محافظت از نهال های تازه کاشته و همچنین درختان و میوه ها در مقابل یخبندان تدابیر لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «علی جوکار»، امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد سال و پیش بینی دمای زیر صفر درجه برای شهرستان جهرم، گفت: این شهرستان دارای 40 هزار هکتار سطح زراعی و باغی است که بهره برداران باید برای فصل سرد سال پیش بینی های لازم را برای حفظ اراضی و باغات خود انجام دهند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به لزوم تدابیر لازم در راستای حفظ درختان از سرمازدگی، افزود: باتوجه به پیش بینی کاهش بیش ازحد دما در فصل زمستان در جهرم، باغداران با استفاده از روش های مناسب محافظت از نهال های تازه کاشته و همچنین درختان و میوه ها در مقابل یخبندان تدابیر لازم را انجام دهند.

 

وی بیان کرد: در این فصل زراعت کاران با توجه به کشت کلزا، گندم، جو و کشت های دیگر در مقابله با راه های پیشگیری سیل و یخ بندان و همچنین دامداران در خصوص محافظت از دام های خود مواظبت کنند.

 

جوکار بیمه باغ و مزرعه را راهکاری برای جبران خسارت های ناشی از سرمازدگی عنوان کرد و اظهار داشت: با بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان به وجود آمدن خسارات ها می توان بخشی از آن را جبران کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه بیمه کردن بهره برداران باید در زمان مناسب انجام بگیرد، تصریح کرد: این مهم باید قبل از سیل و سرمازدگی باشد تا تسهیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی در زمان مناسب پرداخت شود.

کد خبر 1002999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha