۵۰۰۰ تست سریع کرونا در جهرم انجام می شود

رحمانیان گفت: پنج هزار تست سریع کرونا در شهرستان جهرم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) در نشست شورای مقابله با کرونا شهرستان جهرم، گفت: وضعیت کرونا در کل کشور به علت توجه مردم و تعطیلی روند کاهشی داشت که در جهرم نیز این کاهش قابل مشاهده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه با توجه به سردشدن هوا و تجمع خانواده ها در زمستان، اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود در پیک بعدی رشد وحشتناک بیماری کرونا را شاهد خواهیم بود، افزود: در این خصوص ادارات بیشترین دقت را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید عادی انگاری درباره این بیماری شکل بگیرد چرا که هر لحظه ممکن است رشد بیشتری از بیماری به وجود آید، تاکید کرد: از نیروی مقاومت بسیج در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی تشکر می کنیم.

 

رحمانیان با تاکید بر اینکه پنج هزار تست سریع کرونا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: منفی بودن دلیل بر ایمن بودن نیست و ممکن است چند لحظه بعد به علت عدم رعایت پروتکل ها، فرد به بیماری دچار شود.

 

وی با اشاره به اینکه استمرار منفی بودن در گرو رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، از همراهی اصناف در خصوص تعطیلی ها تشکر  کرد و اظهار داشت: قرار گرفتن در گروه یک به منزله مجوز فعالیت تحت هر شرایطی نیست و اگر کوچکترین کوتاهی مشاهده شود نسبت به تعطیلی و پلمب اقدام می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ سازی رعایت موارد بهداشتی ادارات و اصناف نیز خود وارد عمل شوند، گفت: مسئولین برای تعطیل کردن تحت هیچ شرایطی توصیه پذیر نباشند و قانون را اعمال کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نگران تجمع و دور همی شب یلدا و به خصوص خطر آن برای افراد سالمند هستیم، تصریح کرد: در خصوص وضعیت شهرستان گرچه نارنجی هستیم اما هر آن ممکن است وارد وضعیت قرمز شویم.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه مخالف هر گونه تجمع و مسابقه  اعم از ورزشی و غیره هستیم، اذعان کرد: در خصوص حضور تیم های مختلف از شهرهای دیگر در جهرم جهت انجام مسابقه، مخالفت خود را ابراز می کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان با اشاره به اینکه در خصوص اماکن ورزشی پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا فعالیت آنها دچار اختلال نشود، گفت: اگر قرار است تعداد کارمندان محدود شود خدمات مشخصی هم برای ارائه مشخص شود تا این کاهش نیروها، در ازدیاد تجمعات تاثیری نداشته باشد.

 

 

کد خبر 1003015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha