طرح ملی«ایران قوی» عامل وحدت و انسجام بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

دلبر ساعدی گفت: طرح ملی «ایران قوی» عامل وحدت و انسجام بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و زمینه‌ساز ایجاد رقابتی سالم بین کانون‌هاست.

دلبر ساعدی مدیرکانون فرهنگی هنری اسراء شهرستان سنندج در گفتگو با خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: ایران قوی از طرح‌های مهم و اثرگذار کانون‌های مساجد است که موجب ایجاد رقابت بین کانون‌های فرهنگی شده و وحدت و انسجام را بین این کانون‌ها فراهم می‌کند.

 

وی عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری اسراء شهرستان سنندج با داشتن 80 نفر عضو فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی گسترده‌ای در سنندج انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی اسراء سنندج اظهار کرد: این کانون فرهنگی کلاس‌های مختلفی از جمله آموزش روخوانی، روانخوانی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، تجوید، آموزش احکام و نماز و آموزش دف‌نوازی را برای اعضای خود برگزار می‌کند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری اسراء شهرستان سنندج یادآور شد: دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کلاس مشاوره، کلاس‌های هنری، کلاس‌های تقویتی و غیره از دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی در شهرستان سنندج به شمار می‌رود.

 

ساعدی اعلام کرد: در ایام کرونا به دلیل عدم امکان برگزاری کلاس‌های حضوری این کانون با بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه داد اما به دلیل عدم دسترسی بیشتر اعضای این کانون و بچه‌های مسجد حضرت حمزه سیدالشهدای محله اسلام آباد سنندج به گوشی هوشمند و اینترنت امکان حضور همه آنها در کلاس‌های مجازی وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: درایام کرونا فعالیت این کانون بیشتر با توزیع ماسک رایگان بین اهالی محله و کمک به خانواده‌های بی بضاعت و توزیع بسته‌های معیشتی، کفش و لباس گرم برای بچه‌های آنها و همچنین مشاوره‌های موردی انجام شد.

 

ساعدی با بیان اینکه سالهای گذشته برنامه‌های مولودی خوانی و جشن میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه وسلم در کانون اسراء برگزار می‌شد، گفت: امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری برگزار نشد اما با همت و یاری خیرین توزیع گوشت  و بسته‌های غذایی و سبد کالا بین خانواده های نیازمند محله  به مناسبت مولود حضرت محمدصل الله علیه وسلم انجام شد.

 

وی به مشکلات کانون فرهنگی پرداخت و گفت: عدم حمایت دولتی از مشکلات پیش‌روی کانون‌های مساجد است و نیاز است با در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های مسجدی بیشتری روی بیاورند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری اسراء شهرستان سنندج بیان کرد: حمایت خیرین از کانون‌های فرهنگی هنری نیز می‌تواند در پیشبرد اهداف کانون‌ها مثمر ثمر باشد.

کد خبر 1003131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha