۵۰۰ میلیون تومان؛ اعتبارات پژوهشی امسال خراسان شمالی

دبیر اجرایی جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی، اعتبارات پژوهشی استان در سال جاری را حدود ۵٠٠ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسن پارسی پور» ظهر امروز یک شنبه (۲۳ آذرماه) در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه و در بودجه سال ٩٩ بر تخصیص یک درصد اعتبارات برای پژوهش تاکید شده است.

 

دبیر اجرایی جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی افزود: هفت محور و ٩ عنوان پژوهشی در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تعیین شده که به زودی فراخوان آن برای شرکت بخش های دولتی و خصوصی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی استان در سال جاری حدود ۵٠٠ میلیون تومان است، اظهارکرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار هم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد. 

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بیان کرد: این نمایشگاه در ١۵٨ غرفه و با حضور دانشگاه های استان، شرکت های علمی و فناوری، مراکز آموزش عالی و شرکت های فن بازار و پژوهشگران بخش خصوصی برگزار شد.

 

پارسی پور افزود: ١١٣ غرفه نمایشگاه مربوط به بخش فناوری و مراکز رشد بود که نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای استان در این حوزه است.

 

در این جشنواره که با حضور «علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی همراه بود، از ٢٢ پژوهشگر، فناور و صاحب غرفه برتر تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1003162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha