خراسان یکی از مراکز مهم و ارزشمند هنر خوشنویسی بوده است

حیدری گفت:خراسان بزرگ به ‌واسطه آثار تمدنی که داراست، از دیرباز یکی از مراکز مهم و ارزشمند هنر خوشنویسی بوده و چهره‌های ماندگاری در حوزه خطاطی برخاسته از همین دیار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۲۳ آذر) در کمیته مشورتی اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای مسیر جاده ابریشم، از این رویداد به‌عنوان رویدادی جهانی یاد کرد که در حوزه میراث معنوی ایران اسلامی درحال شکل‌گیری است و گفت: خراسان بزرگ به ‌واسطه آثار تمدنی که داراست، از دیرباز یکی از مراکز مهم و ارزشمند هنر خوشنویسی بوده و چهره‌های ماندگاری در حوزه خطاطی برخاسته از همین دیار هستند.

 

رئیس شورای شهر مشهد ضمن ابراز خرسندی نسبت به میزبانی مشهد از این رویداد بین‌المللی، اظهارکرد: این رویداد باید با مشارکت حداکثری هنرمندان و فعالان عرصه خطاطی برگزار شود و مجموعه‌هایی چون انجمن‌ خوشنویسان نیز با اشراف کامل به موضوع بتوانند نقش‌آفرینی و مداخله نمایند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره‌های خوشنویسی متعددی در سطح ملی و بین‌المللی تاکنون به میزبانی مشهد، توسط انجمن‌های تخصصی و نهادهای غیردولتی برگزار شده است، افزود: از جمله این جشنواره‌ها میتوان به رویداد نمایشگاه بین‌المللی «یاس یاسین» اشاره کرد که با حضور اساتید و داوران بین‌المللی و هنرمندان ۱۲ کشور و ۲۵۰ اثر اجرایی و برگزار شد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم پیش رو برای برگزاری این رویداد، باید از ظرفیت‌های مختلف برای تحرک فضای فرهنگی در مشهد استفاده شود و با اطلاع‌رسانی مناسب به خوشنویسان، توسط حوزه اجرایی، این نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای مسیر جاده ابریشم به بهترین شکل برگزار شود؛ مدیریت شهری نیز در این راه حمایت لازم را خواهد کرد.

کد خبر 1003168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha