تنکابن پیشتاز در اجرای طرح شهید سلیمانی در کارزار با کرونا

مهدوی از پیشگامی شهرستان تنکابن در اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» برای مقابله با بحران کرونا خبر داد و گفت: تلاش داریم در این طرح علاوه بر ارتقای سواد سلامت مردم در مواجه با کرونا، خانه ها را به پایگاه‌های سلامت تبدیل کنیم.

«حسن مهدوی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با شیوع کرونا ویروس در این شهرستان اظهار کرد: این طرح از سوم آذر ماه سال جاری در تنکابن با شعار «هر خانواده یک پایگاه سلامت» و با هدف قطع زنجیره کرونا  با محوریت برگزاری جلسه با فرماندار شهرستان استارت خورد.

 

فرمانده سپاه ناحیه تنکابن افزود: در راستای اجرای این طرح،  در بخش های مختلف برای بخشداران، شبکه بهداشت و فرماندهان حوزه مقاومت خواهران و برادران دوره آموزشی با هدف شناساندن این طرح برگزار شد، بعد از آزموش برای هر خانوار یک سفیر سلامت انتخاب کردیم.

 

مهدوی، بررسی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، قبل از بستری را مهمترین هدف اجرای این طرح عنوان و بیان کرد: برای هر ۴۰ خانوار هم یک تیم رصد شناسایی و پس از پیگیری و تماس وضعیت بررسی شد، قرار بر این شد که موارد مشکوک توسط تیم مراقبتی با حضور پرستار و بهورز بررسی شوند اگر نیاز به قرنطینه شدن احساس شد تیم حمایتی برای خانوارهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا نیازمند هستند اعزام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: شناسایی افرادی که دارای علائم بالینی هستند، آموزش موازین کلی پیشگیری از کرونا به خانواده‌هایی که مشکوک هستند از جمله اهداف اختصاصی اجرای این طرح است. تلاش داریم در این طرح علاوه بر ارتقای سواد سلامت مردم در مواجه با کرونا، خانه ها را به پایگاه‌های سلامت تبدیل کنیم.

 

مهدوی تاکید کرد: پیگیری افراد پرخطر در جامعه از طریق تماس تلفنی و داده‌های ۴۰۳۰ صورت می گیرد. تمام این مراحل در حوزه فنی و تخصصی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

 

وی اعلام کرد: در این شهرستان ۲۱۹ تیم فعال و ۱۵۶ پایگاه در محلات شهری تنکابن  و ۱۷۶ پایگاه در روستاهای این شهرستان برای اجرای درست طرح «شهید سلیمانی» فعالیت دارند، خوشبختانه در حال حاضر تنکابن در وضعیت زرد کرونایی به‌سر می‌برد در حالیکه پیش از این نارنجی بود.

 

مهدوی عنوان کرد: اجرای این طرح تا زمان قطع زنجیره ابتلا به کرونا ادامه خواهد داشت، لازم است از همه بسیجیان تنکابن به‌خصوص شبکه بهداشت تشکر کنیم، در این شهرستان همه پای کار هستند و حواسشان به مردم حتی در روستاهای دور است.

کد خبر 1003279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha