استفاده از شبکه اجتماعی «شاد» برای اطلاع رسانی مسابقات مدهامتان

حجت الاسلام سبزه‌کار گفت: امکان استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» برای تبلیغات و اطلاع رسانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان فراهم شده است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با وجود شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد، گفت: امسال این دوره از مسابقات به صورت مجازی و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مسابقه قرآنی «مدهامتان» مرجع معرفی استعدادها و نخبگان قرآنی کانون های مساجد است، افزود: این دوره از مسابقات در ۲ رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال در رشته های تلاوت تحقیق، ترتیل، تقلیدی، حفظ جزء ۳۰، قرائت نماز و نقاشی ویژه خواهران و برادران و مکبری و اذان ویژه برادران برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان و فعالان قرآنی استان تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند تا در چهاردهمین دوره این مسابقات ثبت نام و آثار خود را در سامانه بارگذاری کنند، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است

 

حجت الاسلام سبزه کار به مکاتبه و گفتگو با آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش‌آموز « شاد» برای تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقه قرآنی مدهامتان اشاره و تصریح کرد: در این شبکه امکان ارتباط زنده با حضور تعداد زیادی از افراد وجود دارد و باید بتوانیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی و توسعه فعالیت‌های قرآنی بهره بگیریم.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به برخی شرایط چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و گفت: هر فرد صرفا در یک رشته و با ارسال یک اثر امکان شرکت دارد و لازم است شرکت کننده ضمن ثبت نام در سامانه بچه های مسجد و عضویت در یکی از کانون های مساجد فعال استان، تصویر پرسنلی و کارت ملی یا شناسنامه خود را در پروفایل خود بارگذاری کند.

 

وی در خصوص نحوه ارسال آثار ادامه داد: ضبط فیلم باید به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین و حداکثر زمان اثر باید سه دقیقه با حجم حداکثر ۳۰مگابایت بوده و فایل های ارسالی در همه رشته ها باید به صورت تصویری و چهره شرکت کننده با رعایت موازین و پوشش اسلامی به طور کامل مشخص باشد.

 

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت ) طی سال های ۹۶ تا ۹۸رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی با بیان اینکه نفر برتر استان در هر رشته؛ به مرحله کشوری راه می یابد، افزود: زمان داوری آثار از ۱ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری است و زمان برگزاری مرحله کشوری هم اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به شرایط اختصاصی رشته قرائت تحقیق و حفظ کل ویژه برادران و خواهران، تصریح کرد: رشته قرائت تحقیق ویژه برادران و خواهران ۱۶ تا ۳۰ سال از قرآن به خط عثمان طه صفحه ۲۷۴ سوره نحل آیه ۶۸ الی ۷۱ و صفحه ۴۸۶ سوره شورا آیه ۲۳ الی ۲۶ است و هر فرد هم مجاز به انتخاب و اجرای یک قرعه است و در رشته حفظ کل قرآن ویژه برادران و خواهران ۱۶ تا ۳۰ است پس از ثبت نام و مشخص شدن تعداد شرکت کنندگان به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه شرایط اختصاصی رشته قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران تشریح کرد و گفت: رشته ترتیل ویژه برادران و خواهران ۱۶ تا ۳۰ سال است که برای این رده سنی از قرآن به خط عثمان طه و از صفحه ۲۸۸ سوره اسرا از آیه ۵۹ الی ۶۶ و یا صفحه ۵۱۳ سوره فتح آیه ۱۸ الی ۲۵ برگزار می شود همچنین برای رده سنی ۷ تا ۱۶ سال خواهران و برادران هم سوره یاسین فراز یک آیه ۱ تا ۱۲ و فراز دو، آیه ۳۳ تا ۴۰ و سوره الرحمن فراز یک آیه ۱ تا ۱۸ و فراز دو، آیه ۶۰ تا ۷۸ و همچنین سوره واقعه قراز یک آیه ۱ تا ۲۴ و فراز دو، آیه ۵۷ تا ۷۴ است که هر فرد مجاز به انتخاب یک فراز می باشد.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: رشته قرائت تقلیدی نیز ویژه برادران ۷ تا ۱۶ سال است که شرکت کنندگات باید از فرازهای تلاوت استاد مصطفی اسماعیل، عبدالباسط محمد عبدالصمد و محمد صویق منشاوی برگزار کنند که انتخاب فراز به اختیار شرکت کننده است.

 

به گفته وی رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن هم برای رده سنی ۷ تا ۱۶ سال خواهد بود که این رشته به صورت تستی برگزار می شود که شرکت کننده بعد از ثبت نام در سامانه وارد آموزش ها و آزمون ها شده و مسابقه را به صورت تستی انجام می دهد. زمان برگزاری آزمون ۲۵ و ۲۶ دی ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ می باشد و در صورتی که امتیاز شرکت کنندگان یکسان باشد نفر برتر بعد از آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به شرایط اجرایی رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز و نقاشی، عنوان کرد: رشته اذان ویژه برادران ۷ تا ۱۶ سال است که به صورت اذکار اذان از الله اکبر تا حی الصلوه ضبط و ارسال می شود، برای رشته مکبری هم که ویژه برادران تا ۱۶ سال است مربوط به اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی است.

 

وی ادامه داد: همچنین در رشته قرائت نماز هم که ویژه برادران و خواهران ۷ تا ۱۶ سال است باید نماز ۳ رکعتی همراه با همه اذکار(تسبیحات اربعه) قرائت شود.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان رشته نقاشی آیات را هم ویژه برادران و خواهران  ۷ تا ۱۶ اعلام کرد و گفت: آثار نقاشی باید به صورت فردی خلق شده باشد، نقاشی باید با محوریت آیات قرآنی در موضوعات مسجد، همیاری، تلاوت قرآن و نماز باشد، مشورت با دیگران در انتخاب آیه آزاد است و آیه انتخابی باید نقاشی شود، هر فرد فقط می تواند یک اثر را بارگذاری کند، قالب آثار باید نقاشی و تکنیک استفاده فقط باید مداد زنگی باشد، اثر باید روی مقوای مخصوص نقاشی ۲۵*۳۵ یا کاغد a۴ باشد، پس از خلق اثر باید عکس آن در سامانه بارگذاری شود و در نهایت هم در صورت منتخب شدن اصل اثر باید بدون قاب و با بسته بندی کاملا تخت ارسال شود.

 

 

 

کد خبر 1003386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha