بیمه محصولات کارگاه‌های تولیدی حصیر در سیستان ضروری است

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیمروز گفت: با توجه به شرایط سخت نگهداری حصیر و احتمال زیاد آتش‌سوزی انبارهای مواد اولیه بیمه محصولات کارگاه‌های تولیدی حصیر در سیستان ضروری است.

صادق میر حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت نگهداری حصیر و احتمال زیاد آتش‌سوزی انبارهای مواد اولیه، بیمه نشدن محصولات کارگاه‌های تولیدی حصیر می‌تواند خسارت زیادی را برای تولید کنند به دنبال داشته باشد و با توجه به اینکه مردم روستا در سال جهش تولید در راستای این شعار، گام خوبی برداشتند، لازم است تا دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز زمینه بیمه آتش‌سوزی این محصولات را در دستور کار قرار دهند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیمروز با اشاره به اینکه ۱۰۰ کارگاه خانگی صنایع‌دستی حصیربافی در روستای فقیرلشکری شهرستان نیمروز فعالیت می‌کنند گفت: تولید محصولات حصیربافی از جمله خولک و توتن‌ از دوران گذشته توسط مردم ساکن اطراف دریاچه هامون صورت می‌گرفت.

وی گفت: این رشته صنایع دستی که از دوران تاریخی شهرسوخته در منطقه سیستان رونق داشته، همچنان توسط مردم روستای فقیرلشکری که در شمال شهر ادیمی سیستان واقع شده، رونق زیادی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز افزود: حصیربافی از معدود رشته‌های صنایع‌دستی بود که در گذشته مواد اولیه آن از دریاچه هامون تهیه و اشتغال‌زایی بالغ بر پنج هزار نفر از ساحل نشینان هامون را در منطقه سیستان فراهم می‌کرد.

وی گفت: به دنبال خشکسالی‌های پی در پی سالیان گذشته و خشک شدن دریاچه هامون، این هنر نیز در حال از بین رفتن بود که با تلاش مردم و حمایت مسئولان شهرستان نیمروز و تهیه مواد اولیه از شمال کشور و کشور همسایه، این هنر احیا و زمینه ایجاد اشتغال۱۰۰ خانوار از مردم شهرستان و روستای فقیرلشکری نیز فراهم شد.

میرحسینی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ نفر از صنعتگران این روستا بیمه شدند، بیان کرد: به ۴۵ کارگاه در این روستا که از طریق سامانه کارا به بانک معرفی شدند، وام ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

کد خبر 1003418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha