حضور مردم از مولفه های اصلی قدرت و اقتدار نظام است

حجت الاسلام خاضع ضمن تاکید بر اهمیت حضور مردم در خنثی سازی توطئه ها و فتنه ها و تبیین این موضوع، گفت: حضور مردم از مولفه های اصلی قدرت و اقتدار نظام و جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدجواد خاضع» ظهر امروز (24 آذر) در نشست ستاد بزرگداشت و هم اندیشی یوم الله 9 دی، «دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در دهه مهم و تاریخی بصیرت و میثاق امت با ولایت قرار داریم که یک روز آن یوم الله 9 دی بوده و از روز 9 تا 19 دی با این عنوان نام گذاری شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از یوم الله 9 دی به عنوان انقلاب سوم سخن به میان آورد و گفت: وقایع تاریخی و مهمی در حدفاصل نهم تا 19 دی ماه اتفاق افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این روز شاهد حماسه عظیم، تاریخی و ماندگار امت اسلامی بودیم که با بصیرت، دشمن شناسی، لحظه شناسی و ولایت مداری این حماسه عظیم را خلق کردند و به مثابه آبی بود که روی آتش ریخته شود.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: آن فتنه عظیم آمریکایی و صهیونیستی که با هدف ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی شده بود و می توان از آن به عنوان «جنگ احزاب» یاد کرد که در قالب انقلاب رنگی و کودتای مخملی شکل گرفته بود، با حضور آگاهانه و بصیرت مندانه اقشار مختلف مردم و هدایت ها و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با شکست مواجه شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع دیگری که در این دهه اتفاق افتاد روز 13 دی ماه، مصادف با نخستین سالگرد شهادت مظلومانه «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده بین المللی جبهه مقاومت است که به دستور مستقیم رئیس جمهور خبیث و تروریست آمریکا ترور و به شهادت رسیدند.

 

وی یادآور شد: هیجدهم دی ماه نیز سالگرد حمله شجاعانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» است که با موشک باران این پایگاه، در واقع آمریکا در دنیا تحقیر شد و هیمنه پوشالی و ابهت ظاهری آنها درهم شکست.

 

حجت الاسلام خاضع اضافه کرد: از 13 دی که مصادف با شهادت سپهبد شهید سلیمانی تا 18 دی ماه که موشک باران پایگاه آمریکایی اتفاق افتاد و تدفین شهید در روز 18 دی ماه سال گذشته صورت گرفت، شاهد حضور دهها میلیونی مردم در تشییع و تکریم شهدای مقاومت در عراق و در شهرهای مختلف ایران بودیم که یک بدرقه جهانی شکل گرفت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقام معظم رهبری از این دو واقعه (موشک باران پایگاه آمریکایی و تشییع سپهبد شهید سلیمانی) به ایام الله یاد کردند و فرمودند« درس آموز و تعیین کننده است»، گفت: طبق آیه قرآن «باید ایام الهی را یادآوری کنیم و بزرگداشت و تکریم این روزها را انجام دهیم»؛ ضمن اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «یوم الله، یعنی روز مشاهد دست قدرت خداوند در حوادث».

 

وی اظهار کرد: حادثه دیگری که در این دهه داریم، هفدهم دیماه، مصادف با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی کشور شهید «محسن فخری زاده» است که به دست عوامل جنایتکار استکبار و صهیونیسم بین الملل به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: 19 دی نیز سالروز قیام خونین مردم متدین «قم» علیه رژیم فاسد، وابسته و مستبد پهلوی در سال 1356 است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امسال یک روز قبل از 9 دی، ایام فاطمیه اول و شهادت مظلومانه حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) را داریم که طبق نقل 75 روز است که به نام ایام فاطمیه اول به حساب می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت و مجموع این حوادث و اتفاق ها، شعار دهه بصیرت امسال نا عنوان «دهه بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی» نام گذاری شده است.

 

حجت الاسلام خاضع تاکید کرد: وظیفه همه ما در قبال این دهه و حوادث مهم تاریخی آن مشخص بوده و همه باید با برنامه ریزی و هم اندیشی، تلاش کنیم در طول این ایام بزرگداشت حوادث و وقایع را داشته باشیم و با روشنگری و تببین ابعاد مختلف این حوادث و اتفاقات به ویژه برای نسل نوجوان و جوان جامعه، درس های این حوادث را تبیین کنیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید ایستادگی و مقاومت 42 ساله ملت مومن و ولایت مدار ایران اسلامی در مقابله با فتنه ها و توطئه های دشمنان و همچنین پیوند ناگسستنی ملت ایران با امامین انقلاب تبیین شود.

 

وی گفت: اهمیت حضور مردم در خنثی سازی توطئه ها و فتنه ها نیز باید تبیین شود، زیرا حضور مردم از مولفه های اصلی قدرت و اقتدار نظام و جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: باید نقش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را در مدیریت بحران ها، فتنه ها و هدایت امت اسلامی، بصیرت بخشی و روشنگری به درستی تبیین کنیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری از «مکتب شهید سلیمانی» یاد کردند که ابعاد این مکتب و شاخصه ها را باید تبیین کنیم.

 

وی یادآور شد: نقش قیام خونین 15 خرداد که مردم متدین قم در سرعت بخشی به روند پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، باید تحلیل و تبیین شود.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: دانشمندان هسته ای و دفاعی کشور که به دست دشمنان ترور شدند و هدف دشمن از ترورها و نقشی که این شهدا در پیشرفت علمی کشور داشتند را باید تبیین و تحلیل کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتقاد دارم حوزه، دانشگاه وآموزش و پرورش در این زمینه رسالت های بزرگ و ارزشمندی برعهده دارند که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت ها، نقش رسانه ملی، صدا و سیما و همچنین فضای مجازی تاثیرگذار خواهد بود و با تولید محتوا در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه فعال شوند.

 

وی گفت: می توان در موضوعاتی مثل بصیرت، فتنه، مقاومت، ولایت مداری فراخوان هایی منتشر و مسابقات کاریکاتور، عکس و فیلم، شعر و خاطره برگزار کرد.

کد خبر 1003516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha