مشکلات آب‌گرفتگی سرخه با ورود فرماندار رفع شود

فخری با تأکید براینکه طرح غیر مهندسی میدان ورودی غربی سرخه بحران آفریده است گفت: مشکلات آب‌گرفتگی با ورود دستگاه‌ها و فرماندار این شهرستان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «منوچهر فخری» در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با موضوع بررسی و رفع مشکلات جاری شدن سیلاب در سرخه، یکی از مؤلفه‌های بروز سیلاب در میدان ورودی غربی  را  اجرای این طرح با مشخصات غیر مهندسی  دانست وگفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، ورود جدی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، مدیریت و نظارت دقیق فرماندار، بررسی و رسیدگی به آن با قید فوریت انجام شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عدم هدایت صحیح روان آب‌ها در بالادست، را علاوه بر مورد ذکر شده مشکل جدی و اساسی در آب‌گرفتگی میدان ورودی غربی سرخه و انسداد محورهای مواصلاتی در حوزه این شهرستان عنوان کردوافزود: باید رفع آن در اولویت قرار گیرد.

 

وی ضمن بیان اینکه امروز با اقدامات مؤثر باید به دنبال راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز سیل باشیم اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی امر نیز باید به دور از بهانه‌جویی با قید فوریت در این مسئله ورود و مصوبات را اجرایی کنند.

 

فخری تفکرات جزیره‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی آفت‌های جدی درراه توسعه  دانست و تصریح کرد: برنامه اجرایی، عملیاتی و زمان‌بندی‌شده برای رفع این مشکل توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با مدیریت فرماندار و ورود جدی دستگاه‌های اجرایی متولی امر باد انجام شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید براینکه در صورت مخالفت و کوتاهی هر یک از دستگاه‌های متولی اعلام‌جرم خواهد شد ادامه داد: در این راستا تیم اجرایی متشکل از دستگاه‌های متولی امر و مدیریت و نظارت دفتر فنی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای حل مشکلات در حوزه آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب، هدایت صحیح آب از بالادست و لایروبی بندهای خاکی بالادست تشکیل و می‌بایست تا طی ۱۰ روز آینده مصوبات این جلسه اجرایی شود.

کد خبر 1003561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha