رشد ۳۰ درصدی مقالات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری 

فاطمه سیدی گفت: در سال گذشته تعداد مقالات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۶۱ مقاله بود که در سال جاری با ۳۰ درصد رشد به ۹۹ مقاله بین المللی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ آذر نشست خبری معاون علمی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در معاونت این دانشگاه برگزار شد.




«فاطمه سیدی» در این نشست خبری ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، گفت: عمر پژوهش و تحقیقات به اندازه عمر انسان است و از هنگامی که تحقیق نظام مند شد سرعت علم و فناوری بیشتر شد.




معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال ۸۸ تاسیس شد که با توجه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان عمده فعالیت های این دانشگاه به این حوزه ها اختصاص یافت اما در سال ۹۶ با استقلال معاونت علمی و تحقیقات، پژوهش ها به طور جدی آغاز شد.




وی بیان کرد: در سال گذشته، یکی از شاخص های رشد علمی دانشگاه، شاخص اچ آن بود که از سال گذشته تا به امروز شاخص رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رتبه ۱۴ به رتبه ۲۰ رسیده است.





سیدی خاطرنشان کرد: تعداد طرح های تحقیقاتی در سال گذشته  ۴۴ طرح مصوب بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ طرح تحقیقاتی مصوب شده و از این تعداد ۲۵ طرح در حوزه تحقیقات بیماری کرونا است و در این خصوص جزء دانشگاه های پیشگام در  طرح های تحقیقاتی در سطح کشور هستیم.





معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: در سال گذشته تعداد مقالات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۶۱ مقاله بود که این تعداد در سال جاری با ۳۰ درصد رشد به ۹۹ مقاله بین المللی رسید.





وی اظهار کرد: یکی از ابتدایی ترین کارها در زمینه پروژه های فیزیکی، تامین زیرساخت ها برای پژوهش و تحقیقات است و در همین راستا ساخت لانه حیوانات در دستور کار قرار گرفته و در حال تکمیل بخش های داخلی این لانه هستیم.
 



سیدی تاکید کرد: یکی از معضلات جنوب کرمان که همواره مرگ و میرهایی نیز به دنبال داشته است معضل عقرب گزیدگی است که خوشبختانه از هنگامی که به معاونت تحقیقات و علمی دانشگاه ماموریت پژوهش در این زمینه داده شده، شاهد کاهش آمار مرگ و میر بر اثر عقرب گزیدگی هستیم.





معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: از آنجایی که جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت آزمایشگاه جامع ای نداشت بنابراین راه اندازی این آزمایشگاه در دستور کار این معاونت قرار گرفته و امسال ۴ میلیارد تومان تجهیزات برای آن خریداری شده که بزودی به بهره برداری می رسد.
 

 


وی ابراز کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های خارج از دانشگاه در سال جاری چندین تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مختلف همچون دانشگاه جیرفت، کرمان و رفسنجان منعقد شده و به تازگی نیز با دانشگاه هرمزگان و جندی شاپور اهواز انعقاد تفاهم نامه همکاری امضاء شده است.

 



سیدی اضافه کرد: یکی از برنامه های پیش روی این معاونت، برگزاری اولین کنگره ملی دانشجویی باروی زنان است که در ۲۶ آذر سال جاری برگزار می شود و علاوه بر این نیز با مشارکت دانشگاه جیرفت همایش ملی کشاورزی و سلامت در اسفندماه برگزار می شود.




معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: در سال جاری تنها مجله ای که رتبه علمی پژوهشی کسب کرد، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود که به طور منظم در ۳ مرحله چاپ شد و همچنین امسال از ۳ کتاب در زمینه درسی و غیر درسی تالیف هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رونمایی شده است.




وی بیان کرد: یکی از دیگر اقدامات این معاونت راه اندازی، تجهیز و توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت بوده که با کمک معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این امر محقق شده است.

 



سیدی عنوان کرد: از سایر اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اخذ مجوز راه اندازی اصولی مرکز رشد فناوری بود که در سال ۹۸ راه اندازی شده و در تیر امسال مجوز اصولی آن صادر شد.




وی در خاتمه یادآور شد: اکنون ۱۰ واحد فناور در حال فعالیت هستند که یکی از این واحدها به تحقیقات در زمینه کرونا اختصاص داده شده است.

کد خبر 1003589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha