میزان استفاده از ماسک در گیلان بسیار کم است

حیدرزاده با بیان اینکه میزان استفاده مردم در استان گیلان از ماسک بسیار کم است، گفت: رفت و آمدها و استفاده نکردن از ماسک از علل قرمز شدن وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «آبتین حیدرزاده» امروز (دوشنبه، ۲۴ آذر) در چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان، اظهارکرد: ۴۲درصد خانوارهای گیلانی در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت قرمز شهرستان آستارا از لحاظ کرونایی را نتیجه اعمال یک ماه پیش دانست و افزود: شهرها براساس بستری های بیمارستان رنگ بندی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اگر روزانه بیش از ۱۰ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شوند وضعیت قرمز اعلام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند.

 

حیدرزاده با بیان اینکه میزان استفاده مردم در استان گیلان از ماسک بسیار کم است، گفت: شهرستان آستارا نیز جزء شهرستان هایی است که مردم کمتر ماسک استفاده می کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رفت و آمدها و استفاده نکردن از ماسک را از علل وضعیت قرمز آستارا عنوان کرد و افزود: اگر مردم از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی رعایت شود، آستارا از وضعیت قرمز خارج می شود.

 

حیدرزاده دورهمی های خانوادگی را از علل دیگر شیوع کرونا ویروس دانست و گفت: شب یلدا می تواند شب بسیار خطرناکی باشد و از هموطنان انتظار این است در این شب به مهمانی نرفته و از شرکت در دورهمی ها پرهیز کنند.

 

*خروج از وضعیت قرمز نیازمند همکاری مردم است

«فرید بصیری مقدم» نیز در این جلسه به طرح شهید سلمیانی اشاره کرد و افزود: دستاوردهای بزرگی در غربالگری کووید ۱۹ به دست آمده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: روزانه ۵۰ مورد تست PCR کرونا ویروس در مرکز بهداشتی شهید محمدزاده آستارا انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه از آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون از یکهزار و ۶۰۲ واحد صنفی بازدید شده است، تصریح کرد: در قالب این بازدیدها ۷۰ واحد صنفی نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها پلمپ شدند.

 

بصیری مقدم به بازدید از ۱۲ سورتینگ بسته بندی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد افرادی که در این سورتینگ ها مشغول به کار هستند از ماسک استفاده می کنند اما فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز رعایت نمی شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا خروج از وضعیت قرمز را نیازمند همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار است پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده تا از این وضعیت خارج شویم.

کد خبر 1003607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha