دستورالعمل های بهداشتی در انبارهای سورتینگ رعایت شود

صابر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در انبارهای سورتینگ و بسته بندی میوه تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان بر این مسئله نظارت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز (دوشنبه، ۲۴ آذر) در چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: مردم آستارا همکاری خوبی در اجرای دستورالعمل های مربوط به تعطیلی واحدهای صنفی و محدودیت هایی که به خاطر قرمز بودن شرایط شهرستان از لحاظ کرونایی وضع شده بود، داشته و دارند.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: محدودیت های تردد و پرسنل اداری نیز همانند بخش نامه های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان آستارا اجرا شد.

 

وی بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: مردم شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کرده و از رفتن به مهمانی و شرکت در دورهمی ها پرهیز کنند.

 

صابر با بیان اینکه تعطیلی صادرات از شهرستان آستارا امکان پذیر نیست، تصریح کرد: جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان بر انبارهای سورتینگ و بسته بندی میوه، از لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت ویژه داشته باشند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه عمده درآمد مردم آستارا از بازارهای شهرستان است، خاطرنشان کرد: باید شرایط را به سمتی ببریم که بازار شهرستان بیش از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

 

* ۵۲ درصد جمعیت آستارا غربالگری شدند

«فردین عباس زاده» نیز در این جلسه، اظهارکرد: ۱۱۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی کارغربالگری مربوط کووید ۱۹ را انجام می دهند.

 

جانشین سپاه ناحیه آستارا از غربالگری ۱۴ هزار و ۵۵۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار و ۲۱ نفردر این شهرستان خبر داد و افزود:  ۱۷۸ نفر از افراد غربالگری شده مشکوک به کرونا بودند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ نفر مورد مثبت اعلام شد که در قرنطینه خانگی هستند.

 

عباس زاده با بیان اینکه حدود ۵۲ درصد جمعیت آستارا غربالگری شده اند، گفت: تلاش بر این است تا هفته بعد غربالگری طرح شهید سلیمانی در آستارا به پایان برسد.

 

*پلمپ ۶۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در آستارا

«محسن آهنی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: از آغاز اعمال محدودیت های جدید بازرسی از واحدهای صنفی با ۳۲ اکیپ از ۱۲ آذر در شهرستان آستارا آغاز شده است.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت به ۴۶۰ واحد صنفی به صورت شفاهی و کتبی تذکر داده شده است، افزود: در این مدت ۶۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها با همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف پلمپ شدند.

 

وی از تحویل ۱۰۰ هزار ماسک به قیمت ۸۰۰ تومان توسط یک واحد تولیدی به شبکه بهداشت و درمان آستارا خبر داد و گفت: ۶ هزار ماسک نیز توسط صنعت، معدن و تجارت شهرستان به سپاه ناحیه و شبکه بهداشت و درمان تحویل داده شد تا در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گیرد.

 

آهنی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها در خصوص مدارا با بازاریان در زمینه چک های برگشتی و اقساط تسهیلات بانک ها، خاطرنشان کرد: این موارد از مهمترین نگرانی های اصناف می باشد که باید دستورالعمل های لازم در این رابطه در سطح کلان کشوری صادر شود.

 

 

کد خبر 1003615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha